fredag 15. juni 2012

Raballer i heimen og en morsom historie...



Nå skjer det litt saker og ting her i Svingen.
Vi kjøper ikke så mange nye ting egentlig. Har en del brukte og gamle møbler.
Etter ei god stund med sparing og innkjøpsstopp, ligger det likevel an til littegrann fornying i heimen i sommer.


Denne uka har vi besøkt min absolutte favorittbutikk; 

Raballer i Kristiansund. 

Raballer er virkelig en fantastisk butikk, spør du meg.
Nå har de også fått egen blogg. Raballer har dansk design som Muuto, Normann Copenhagen, Rice, Rie Elise Larssen og House Doctor. De har også masse flotte, "danske" klær.


Vi har ønsket oss et hyllesystem fra Muuto, og snille Mette på Raballer hadde tegnet et forslag til oss.
Passet perfekt at hyllene er i ask og hvitt, da vi har mye hvitt, samt askeparkett.
 Noen av hyllene er med "vegg" og noen uten.
Hyllesystemet kan bygges på etterhvert, og finnes i tre størrelser: small, medium og large.



Der dukket det visst opp en knallgul vase også. Kjøpt på Bolia.


Må bare fortelle en liten historie fra da jeg og Herr Glede var på Raballer. 

Da vi hadde "handlet ferdig", tjuvlånte jeg sofaen der til å amme MiniGlede. Jeg hadde tenkt å prøve en kjole etterpå, som lå ved siden av meg i sofaen. To smilende damer gikk og tittet rundt i butikken, og etterhvert spurte ei av dem ekspeditøren om de ikke hadde mindre størrelser i den samme kjolen som jeg hadde lagt av. 

"Du kan ta denne", sa jeg.
"Skal du ikke ha den selv da?", sa damen.
"Nei, jeg tror jeg har kjøpt nok jeg.. Hehe".
"Da må jeg innom bloggen din og se hva du har kjøpt da", sa hun lurt...

Skulle likt å se mitt eget ansiktsuttrykk da.
Er jo slettes ikke forberedt på at folk faktisk kjenner meg igjen fra bloggen.. Hihi..
Men selv om jeg sikkert så helt forskremt ut, var det hyggelig å hilse på dere, damer! :)


Er litt glad i gult for tida. Den dukker opp her og der.
Nå har jeg gått til innkjøp av gul bengalakk også...
Hva skal jeg med den tro?


Her ser dere et glimt av noen annet som ble med hjem fra herlige Raballer...


Dere får se mer av det i neste innlegg!
I kveld er det lagersalg på Raballer... Gjett om jeg gjerne skulle vært der.


Gooood fredag!




5 kommentarer:

  1. For noen lekre hyller!! Var innom Raballer så snarest her en dag jeg også men hadde både Oda og Daniel med så det ble minimalt med utforsking...
    Kan prøve neste uke vettu, hva passer best av tirsdag og onsdag?
    Ha en flott kveld og ei god helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Stilige hyller!
    Dere har så fin en sofa synes nå jeg da... Vi skal kjøpe sofa så snart vi får flytta herifra å da skal jeg jammen meg kjøpe en i den fargen. Hvor er sofaen deres fra??

    Gult er kult som barna sier;) Spent på å se det fra Klipklap. Må nesten innom den der butikken i sommer når vi skal til kr.sund.

    Takk for koselig komentar inne hos meg. Artig å høre at dere liker Diggi-buksa så godt.
    De er utrolig stilge på,å det artigste av alt at ingen har lik ;) Alina har også allerede og flere kommer det nok til å bli.
    Ha ei fiiin helg.

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som ein fantastisk butikk! Den skal eg jammen spore opp neste gong vi er i Kristiansund.

    Skikkeleg tøffe hyller. Genialt at ein kan bygge på etter kvart, i den retninga ein vil!

    Spent på å sjå det andre du har kjøpt der.. OG om det blir rosa sofa:) Eg heier på det!

    Herleg helg til deg og dine!

    SvarSlett
  4. digge hyller!! Gul og grønn dominerer tankene her :-) kaffe i mårra?sniktitte litt... ;)
    ÅJA! Rosa sofa må du ha, det kler dæ!! :) Klæmzzzzz....

    SvarSlett
  5. Hei:-) det var et koselig møte på Raballer, så at du ble overraska ja! Håper du ikke argrer på kjolen (litt dårlig samvittighet........veldig fine farger på den...) Men veldig mye fint du fikk med lell;-) et sprekt hjem! Fortsett med bloggen, den er super. Jeg kommer til å fortsette å titte innom. Så kanskje jeg ser deg igjen på Raballer;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...