fredag 21. juni 2013

Innflyttingsfest!


Mens Lille Glede og MiniGlede var på barnehagen i dag, fikk jeg og Herr Glede lagt gulv i lekestua, malt det siste strøket på møblene og hengt opp og satt frem ting. Så gøy!


Da Lille Glede kom hjem, ba vi henne om å stikke ned i lekestua og lete etter noe - hun ante ingenting. Jeg sto i døråpninga på huset og observerte, og det var overraskende stille lenge - før hun kom stormende ut: 

"Dere har pyntet!!!! (hyyyyl)".


Så var det klart for is, brus og ostepop. Rene bursdagen. Her drikker vi sjelden brus, men dette krevde nesten litt av den sorten!


Det var ei utfordring å ta bilder i den bittelille stua.  
Fire kvadratmeter og lavt under taket...
Hylla under kjøpte jeg for 10 kr på et bruktmarked for noen år siden. Tre strøk med kanarigul bengalakk og vips:



Begge ungene var storfornøyde!


Jeg og Lille Glede fikk en ide om å strø glitter på stolene da vi malte det siste strøket...


Knotter fra Kremmerhuset og krakk fra Clas Ohlson.
Fornøyd med gulvresten vi fikk for 400 kr på Byggmakker! Med hvite vegger og bjelker blir dette knall!


Denne muggen med glass kjøpte jeg på loppemarked i Trondheim da vi bodde der. Håpet var at Lille Glede en gang skulle få ei lekestue - og nå er vi i mål!

Under er ei vimpelrekke jeg kjøpte på Tiger. Fatet i bakgrunnen kjøpte jeg på finn.no da vi bodde i Trondheim.

Dette var STAS!


2 kommentarer:

  1. Så morsomt og nydelig:) Bygda mi er kjemisk fri for barn sånn til vanlig, når jeg ser slike bilder kjenner jeg at det er noe som mangler her ja....! Dette blir nok et yndlingssted i sommer vil jeg tro:)

    SvarSlett
  2. Ser kjempeflott ut! Kan tenke meg at ungene får mange gode stunder der, både sommerstid og vinterstid :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...