fredag 25. mai 2012

14 glade




1. Gulrotscones etter oppskrift fra favoritten Boligliv
Bakt i muffinsformer = ekstra fristende for små barnehender.
Kjempegode!
Interessert i oppskrift?


2. Knallgod salat av det jeg fant i kjøleskapet;
hjertesalat, avokado, druer, reddik, paprika, tomat, skinke og soltørket tomat.

BOLIGLIV

Sist men ikke minst: Divine med bringebær. Nyyydelig!
Jeg kjøper min hos Skogan Frilluftsgård.



3. Lille Glede spiser nygrillet mais (med smør!) med supersmarte "maisholdere". 
Tror de er kjøpt på Kitch`n (gave fra snille mamma).


4. Fantastisk flott sinkbalje fra sløydsalen ved den gamle skolen min. Den sikret vi oss på bruktmarked i vinter. Ekstra stas siden skolen skal legges ned.


5. Jente på hjul
Utrolig stolt Lille Glede som har fått seg ny sykkel med støttehjul av mormor og morfar.



6. Har du hørt at et barn må smake noe minst 20 ganger før de evt liker smaken? Nå har riktignok Lille Glede alltid like avokado, men det varmer en matglad mamma, når jenta på tur hjem fra barnehagen sier at hun er sulten, løper før meg inn på kjøkkenet og jeg finner henne med en halv avokado og ei skje.


7. Nytt favorittskjerf. Med stjerner selvfølgelig.


8. Peppermynteplanten vokser i rekordfart. Den står i en kasse mamma fant på loftet. Utrolig gøy at det tilfeldigvis står KM på kassen, noe som er initialene til henholdsvis meg og min kjære. Kassen står forresten på en palle som vi har satt hjul på. Det kommer sukker på slike paller til butikken hvor mine foreldre jobber.


9. Gammel bærplukker kjøpt for 30 kr (!) på bruktmarked for noen uker siden.


10. En av Lille Gledes favoritter til kveldsmat.
Havregrynsgrøt 
etter følgende enkel oppskrift:

1 dl lettkokte havregryn
1 dl vann
1 dl melk
Litt salt

Kokes opp. 
Her servert med smørøye, rosiner og blåbær.


11. Kasparas olivenboller uten oliven.
Her har jeg kuttet ut oliven og rødløk til fordel for finhakket, soltørket tomat i olje.
Jeg bruker litt havremel og havregryn i tillegg til hvetemel.
FANTASTISK GOD OPPSKRIFT!


12. Kveldsmat utendørs
Passe varmt + fuglekvitter = lykke.


13. Noe av det beste med å flytte tilbake til Halsa er å se og høre ferja igjen! 
Elsker å se den skli over fjorden.


14. Knotter fra Anne Black har stått på ønskelista leeenge. 
Nå har min favorittbutikk Raballer tatt dem inn og fire knotter ligger der og venter på meg.
Skjenk og vitrineskap skal få en bitteliten "makeover".

4 kommentarer:

  1. Her var det masse glede! <3 Fine lille avokadojenta, hihi.

    SvarSlett
  2. Så koselig blogginnlegg! God helg. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  3. 1000 Takk for energipåfyll!!! ♥ :) ♥

    SvarSlett
  4. Så mange fine bilder og flotte stemninger:) klem fra meg som ligger litt lavt for tida, men om du har lyst å hente vasene dine uka som kommer kan det bli en råd med litt åpningstid i Tingstuo....:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...