tirsdag 10. august 2010

Hver dag... En ny dag!

Var ikke bare hos brukthandleren Glede gjorde en handel forrige uke. Jeg var også innom Fretex på Nardo i Trondheim. Der fant jeg dette "skiltet". Har et fra før også, der det står; "To... må man være". Synes disse er kjempesøte! :) Nå har jeg en i rosafarger og en i blåfarger. Hihi..

Dette fatet til 10 kr falt jeg for. Lurer på om det skal få bli en del av etasjefatet jeg har planer om å lage...

Lille Glede elsker å være sammen med oss på kjøkkenet, og dette tar hun også med seg inn i leken..  På IKEA fant vi et lekekjøkken, helt nøytralt, som hun skal få til bursdagen. Denne hylla tenkte jeg å male hvit og henge over lekekjøkkenet. 40 kr på Fretex.

Jeg kjøpte min første utgave av dette magasinet. Det fargerike omslaget ropte på meg, så jeg var ikke "tungbedd". Masse lesestoff og glade, inspirerende bilder - helt etter min smak.


På Heimdal kom vi over en interiørbutikk som het "Til Glede". Som dere skjønner måtte jeg se innom.. Har lenge vært på utkikk etter nye frokostasjetter, samt skåler. Og her var det, i duse blå- og rosafarger - til halv pris! Koppene var så store, så de fikk bli igjen i butikken. De hadde bare fire blå asjetter, så jeg kjøpte to rosa i tillegg. Bare morsomt med litt forskjellige farger.


Men som dere ser har jeg også kjøpt meg noen kopper... På vei hjem fra hytta fant jeg nemlig min nye favorittbutikk; Kammerset på Sunndalen. For en følelse det var å komme inn der! Kunne kjøpt halve butikken! Men her var ikke bare interiør, det var også en kafe i butikken. Helt nydelig! Må ta bilder neste gang, for hit skal jeg garantert tilbake. Uansett, disse to Pip Home-koppene fikk bli med hjem, da jeg fant ut at de passet perfekt til det nye serviset. Ikke sant? Syntes ikke jeg kunne kjøpe seks, så jeg får supplere etterhvert.

På Kammerset var det utrolig mange fine småmøbler og annet som jeg gjerne skulle hatt, men det ble med koppene og denne mintgrønnne "baljen" fra Bloomingville til halv pris. Selvfølgelig matcher den perfekt stolen jeg kjøpte hos brukthandleren (se innlegget under)...

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Kjempefint servise :-) Nydelige farger!!
    ...og fine sammen med pip-koppene. Trenger ikke så mange av dem, de gjør så mye av seg, og var fine sammen med de ensfargete asjettene!
    Ha en fin dag alle tre!
    k

    SvarSlett
  2. Å så mye fint du har funnet. Også har du oppdaget mitt absolutte favoritt blad! Proppfullt med fargerik inspirasjon :)

    SvarSlett
  3. Nydelige kopper!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  4. Hei kjære Glede!

    Nå er det vel på tide å børste støv av tastaturet og skrive en sommerhilsen til deg:) Jeg er jo innom deg så og si hver dag, men jeg har lusket stille i gangene og ikke latt meg til kjenne. Men jeg blir så glad, så glad av bloggen din!

    Gleder meg så til å se hvordan det går med husbyggingen etterhvert. Lov oss å vis bilder! Spennende:)

    Vi har fine sommerdager. Mange av dem har blitt brukt i Stryn, men nå er vi på Østlandet igjen. Mathea har blitt over et år og sjarmerer mammaen sin mer og mer for hver dag! Håper Lille Glede har det fint!:)

    Ha dine dager, Glede, på gjensyn snart:)

    Martheklemmer

    SvarSlett
  5. "Viktig melding"!:

    Eg invitere te BLOGGTREFF (på kort varsel)! ;o)

    Hadde vore sååå gøy om me kunne fått te å treffast!!!

    Spre budskapet :o)

    http://kreativimpulsiv.blogspot.com/2010/08/bloggtreff-pa-kort-varsel.html


    Og gratulera med flotte kjøp!

    SvarSlett
  6. For fine ting du har fått kjøpt, kjære Glede! Hylla likte jeg ekstra-godt :) Klem fra PiPa

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...