søndag 10. juli 2011

Brukt-nytt


I helga var det bruktmarked i bygda. Jeg spøkte på forhånd om at det heldigvis ikke er slike tilstander her som i byene, når det er loppemarked og slikt. Der tok jeg feil gitt. Det var ganske lang kø da vi kom ti minutter før åpning, og godbitene var borte før jeg rakk å komme innom døra. Dette fatet var det eneste jeg fikk med meg derfra. Samler på serviset som heter Clupea og er fra Turi Design. Har flere serveringsfat i ulike størrelser, samt noen asjetter og litt annet småtteri. Morsomt å finne litt her og litt der. Det meste har jeg fått tak i via venninne og blogger Datt, fra en observant leser som hadde fått med seg at jeg samler på serviset.



Litt småskuffet over fangsten, gjorde vi en impulshandling på hjemveien og kjørte innom nydelige Antikklåven, som også ligger i bygda vår. Av en eller annen grunn har jeg ikke tatt turen innom før. Du kan lese om og se bilder fra Antikklåven blant annet her. Dette viste seg å bli en flott opplevelse - og Kari Romfo tok seg god tid til å vise oss rundt. Hageinteresserte Herr Glede fikk også en omvisning i hagen, og var så heldig å få med seg flere typer urter hjem, blant annet mynte. På bildet over ser dere en piknik-kurv som jeg kjøpte. Liker så godt å pakke kurven full av god mat og drikke og komme oss ut, og sammen med en kjølebag vil nok denne bli mye brukt!


Et lite kosekrus til 10 kr ble også med hjem, samt et kjøkkenhåndkle som jeg viser senere. :)


I morgen drar jeg og mamsen til Trondheim!! Herlig!


1 kommentar:

  1. Det serviset er så fint!! Blei litt fangst på deg likevel da, sjølv om godbitane forsvann fort på loppemarkedet:)

    Eg har hive meg på No knead bread- bølga og skal snart til å "brette" på deiga mi. Er spent på om det ein hit!

    God tur og kos deg i Trondheim!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...