tirsdag 19. juli 2011

Funky mat!


Det er lykke å kunne ta med fiskestanga, rusle ned gjennom skogen og ned til bergene nedom huset og fiske dagens middag! Optimistisk som vi var, hadde vi handlet inn tilbehør på forhånd og satte vår lit til at en fisk ellet to ville bite på kroken. I øsende, pøsende regn prøvde vi fiskelykken, og jammen ble det ikke nok til både oss og katten Muster.


Oppskriften til dagens middag fant jeg i denne herlige kokeboka Funky hverdagsmad. Her er det masse fristende og funky oppskrifter. Til dagens fiskefangst var tilbehøret:

- Bacon, løk og persille stekt i pannen. Startet med å steke bacon, tilsatte deretter løken og tilslutt persille. Her skulle det egentlig være kapers også, så det får vi prøve neste gang.

- Potet- og blomkålstappe bestående av like mengder potet og blomkål kokt sammen med hvitløksfedd, most og blandet med smør og melk.



NYDELIG!


I går prøvde jeg en annen oppskrift i samme kokebok. Jeg laget en stoooor porsjon Basic Bolognese. Litt brukte vi til spaghettimiddag, resten frøs vi ned i porsjoner. Det finnes flere oppskrifter i Funky hverdagsmad som tar utgangspunkt i denne bolognesen. Smart!


Løk, gulrot, stangselleri, hvitløk, karbonadedeig, litt tomatpure, hermetisk tomat, laurbærblad, timian, oregano og basilikum var det jeg brukte. Til spaghetti vil jeg nok neste gang tilsette mer tomatpure og kanskje litt soltørket tomat.

Anbefaler absolutt Funky hverdagsmad! Du finner den f.eks her på capris.no. De sender forresten fraktfritt! :)

1 kommentar:

  1. Den skal jeg notere meg! jeg er nemlig på jakt etter en god kokobok med hverdagsoppskrifter :) takk og takk!
    Jeg koser meg i nord, og føler ferien langt inn i kroppen.. DeiliG! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...