tirsdag 4. august 2009

Nye funn

Da jeg var hjemme hos mamma og pappa, la jeg merke til at mamma hadde slik en fin løper på spisebordet, så jeg sa til mamma; "Så fin duk da, mamma, og så står det KK brodert på den! (stusset bittelitt over at det var initialene i mitt pikenavn...)". Som dere sikkert skjønner, var det min duk - en pynteduk, som min kjærekjære mormor har laget til meg, og som jeg fikk i julegave i fjortisalderen. Alle døtre (og svigerdøtre?) og kvinnelige barnebarn i slekta har fått slik. Nyyydelig! Da husket jeg plutselig at jeg hadde vært innom den nye butikken hjemme, An angel by my side (har blogg, se her), og at det der var en hylle som passet perfekt for å henge en slik pynteduk på! Og den fikk jeg av min snillesnille mamma!

Den er fra tidlig 1900-tall, men er nok malt av butikkinnehaveren. Synes den er sååå fin!

Var innom Fretex i byen i dag, og fant dette gamle sengetøyet. Tenkte at dette må være min første bit i stoffsamlingen til mitt lappeteppe... Gult, lilla og rosa sammen er fint, synes jeg. 39 kr, betalte jeg.

4 kommentarer:

  1. så kjekt å få sånne ting da!!
    pent sengetøy også.

    SvarSlett
  2. Finfin hylle! :) artig - mine inisialer er også KK

    SvarSlett
  3. Oi, så morsomt! Det blir jo knallstilig på veggen både i denne og neste leilighet! Forresten en til salgs oppe hos oss nå, med samme planløsning som vår, løp og kjøp! ;)

    SvarSlett
  4. Så fin hylle og herlig stoff! Stoff synes jeg er så vanskelig å finne utenom på nettbutikker. Enten det, eller så er jeg for dårlig til å lete ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...