søndag 9. august 2009

Tapaskveld!

I går var det dugnad på kjøkkenet hos mamma og pappa - resultatet ble heeeerrrrlig tapas! Masse gode smaker. Elsker det!

Bror Glede laget sin spesialitet; spansk omelett (veeeldig god!) etter oppskrift fra en spansk kollega. Han lagde også en mojosaus.

Mor Glede marinerte scampi i søt chilisaus og stekte det lett i pannen.

Ingen tapas uten Herr Gledes aioli selvsagt. Mmmm...

Jeg fikset halvgrovt foccacia, salat og kjøttboller.

I tillegg hadde vi ovnsbakte poteter med chorizo, "tapaskjeks" og oliven.

Som Lille Glede ville sagt; NAM!

Vi var hjemom leiligheten et par dager, og takket være vår søte, snille nabo stod det bra til i "Herr Gledes grønne hjørne". New Dawn blomstret så fint, akkurat slik vi hadde håpet!

7 kommentarer:

  1. Nam! Dette så godt ut. :) Nydelig rose!

    SvarSlett
  2. så jammen godt ut.
    ble sulten nå!:)

    SvarSlett
  3. Hallois Glede.
    Så fint det stoffet var fra Fretex...man blir så glad av slike 70 talls stoffer.
    Ha en knallfin uke.
    Drops

    SvarSlett
  4. For en herlig mat! Jeg er også veldig glad i Tapas :)
    Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  5. Kjære Glede!
    Tusen takk for lang og koselig kommentar på bloggen! Så morsomt at herr Glede "kjenner" Kaspara. Må le!
    Skjønner hele familien din har dette mat-genet inne. Her skal jeg si det virker til å være skikkelig teamwork, og resultatet ser forlokkende ut! Skulle gjerne satt meg ned ved det matbordet der. Herlig med mange ulike retter.
    Tenkte jeg skulle ha med oppskrift på mine gode osteoliven-muffins med hvitvin i på bloggen en dag. De er virkelig snacks til en varm kopp te eller et glass hvitvin en lun sommerkveld. Jeg må vel bake de, så man ser resultatet og "style" litt rundt, ha, ha!
    Ha en deilig avslappende kveld der du nå befinner deg på norgeskartet, og hils Gledmannen så masse! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Mmmmmm! Jeg kjenner en del av de der og kan virkelig si MMMM! ;)

    SvarSlett
  7. mmmmmmmmm, dette så deilig ut!
    nydelig rose :)

    ønsker deg en fin ny uke,
    klemmer

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...