onsdag 30. juni 2010

Her ser dere grunnen til at jeg har vært fraværende...

... Legger dere merke til den småblomstrete tapeten...? Vi skal nemlig bo et år i bestemors gamle leilighet, med en blanding av hennes og våre møbler, omringet av alle slags herlige, nostalgiske tapeter! Vi skal ta fram gamle minner og vi skal skape nye...

Min kjære, fine bestemor kan ikke bo hjemme lengre, og nå har barna hennes ordnet det slik at vi kan få låne leiligheten hennes til huset vårt er ferdig. Vi er heldige! Ser du den blomstrete vasen? Fikk den av min snille mamma på en liten bytur denne uka. Samme serie som skålen i forrige innlegg. Elsker den! Ved siden av står en boks med ekte lakris med sjokoladetrekk - kjøpt på samme bytur. Mmm...

Mamma og pappa bor i samme huset, så nå har Lille Glede mormor og morfar i umiddelbar nærhet. Og hun elsker det! Synes det er kjekt vi voksne også. En frokostkaffe sammen her eller der, eller en felles middag lørdag kveld. På stua har vi da strietapet.. Hehe.. Vi bruker ikke energi og penger på å male denne for et år - synes det er sjarmerende jeg! :) Som dere ser har jeg ikke rukket å pusse "sølvfatet"...

Og ikke vinduet heller... Men med litt farger i vinduskarmen tar vi fokuset bort fra det! :) Nesten litt Sydenstemning...

Bestemors gamle grammofonspiller.. Og den virker...! Skal prøve å legge ved et lite filmklipp en dag.

Vi har pakket og flyttet i en fei... 7 km å flytte, så alt ble bare "kastet" ned i kassene... Alle møbler er på plass, men vitrineskapet er tomt enda.

En tallerkenhylle, kjøpt på en bruktbutikk i Trondheim, har fått komme opp på soverommet vårt. Endelig fikk jeg hengt opp noen pumps til pynt! Om jeg sjelden får gått i dem, kan jeg i alle fall titte på dem hver dag! Har planer om å male hylla hvit i løpet av sommeren.

Et lite glimt fra gangen. Bestemors gamle kommode, omringet av våre egne møbler.. Hele den lille familien Glede eeeelsker å ha større plass! Stua i kårboligen går vel 3-4 ganger i denne stua... Om sola kommer i tillegg nå, så er lykken komplett (den kommer i alle fall på fredag...)! Det er sommer folkens!! ;)

2 kommentarer:

  1. Sjarmerende :) Så deilig å ha litt større plass! Og tenk, om ett år eller så så har dere ett helt nytt hus! Helt nytt, altså! Kjenner jeg nesten har sommerfugler i magen på deres vegne! :D
    Håper dere får sommervær - her er varmen men sola glimrer med fravær!

    SvarSlett
  2. Ah, det der må gå an ja, gleder oss til å komme å hilse på! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...