mandag 19. juli 2010

Kokebokdilla

Jeg har hatt hyggelig besøk av to damer i bygda. Vi har snakket om ideer og drømmer... :) Selv om jeg sjelden baker kjeks og kaker, slo jeg i dag til med hele to sorter:
"Syltkyss" og "Chocolate-Chip Cookies". Jeg har nemlig blitt inspirert av mitt siste kjøp:

Helt siden siden jeg var lita har jeg elsket å bla i kokebøker og blitt inspirert til matlaging. Før kunne jeg drømme meg bort flere timer - men det har jeg ikke tid til lenger, men det hender seg titt og ofte at jeg tar fram en kokebok og blar litt... :)
Inne på capris.no, fant jeg flere kokebøker jeg har hatt lyst på, samt en hagebok til Herr Glede. Kardemomme i Huset ved bekken har skrevet flere ganger om "Rosendals Trâdgårdscafè", og to år har jeg nå bakt Rosendals knekkebrød (Karins Brogårdsknâcke) til jul. Anbefales!! Endelig fikk jeg selv tak i boka.  I denne nydelige kokeboka var det masse fristende bilder og oppskrifter... Gleder meg til å teste ut. Da jeg hadde bestilt bøkene på bildet over, fant jeg to bøker til jeg hadde lyst på, så de kommer nok i posten en av de nærmeste dagene. Capris sender fraktfritt for bestillinger over 195 kr - så da kan man jo godt handle flere ganger på samme kveld.. Hihi.. Skal nok ta meg bedre tid neste gang. :)


Nå skjer det ting på tomta vår! "Graver`n" er godt i gang, og det kjøres lass på lass med fylling. Slik er det når man velger en skrå tomt og et hus for flat tomt. Men fint blir det!


Det boble som rødbrus i magan!!

2 kommentarer:

  1. Ooo, ja, der skjer det ting! Som jeg gleder meg til å besøke dere i nyhuset! ;)

    SvarSlett
  2. Fikk lyst på kake da jeg så baksten.
    Gøy med kokebøker, har ganske mange selv.
    Dessuten spennende å prøve noe nytt.

    Ønsker deg en fin dag!


    Mvh Mimmi-Leone

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...