torsdag 2. februar 2012

Smooooothie


Jeg har gjenoppdaget smoothie (finnes det noe norsk navn på det?)! Sunt, mettende, enkelt og veldig godt! Var litt sent ute med å ta bilde her, men har frosset ned porsjonspakker med banan og skogsbærblanding. Dermed er det bare å suse sammen herlige smoothies på 1-2-3. Jeg lærte imidlertid at det lønner seg å kutte bananen i biter... I alle fall om man bruker stavmikser.


Dagens smoothie

1/2 banan
ca 1 dl skogsbærblanding
Litt melk
Litt granateplejuice
5-6 ss naturell yoghurt
En dæsj honning
Bittelitt vaniljepulver

Suses sammen med stavmikser... :) Som vanlig klarte jeg å søle litt. Nesten som et hjerte, ser du Katrine?



Denne fikk nesten yoghurtkonsistens, så spiste den med skje. Vil man ha den mer flytende, er det bare å tilsette mer melk eller juice. Herlig forfriskende - og i følge min febersyke mann var det godt for en sår hals.

1 kommentar:

  1. Jeg så hjertet med en gang jeg, før jeg så du hadde skrevet til meg! :)
    Og smootien ser kjempe god ut! nam :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...