lørdag 4. februar 2012

Vårt første maleri


Vi er så heldige å kjenne ei dame som er kunstner, Anny Vatten. Hun er opprinnelig fra hjemstedet mitt, men nå bor hun i Geneve, hvor hun har et atelier. 



Jeg har lenge ønsket meg et maleri av henne. Synes hun er utrolig dyktig, og dessuten er det kjekt å ha et maleri laget av noen man kjenner, når man først skal bruke penger på slikt. Anny laget for øvrig også "framsiden" til bryllupsinvitasjonen vår. 



I høst bestemte vi oss for å bestille et maleri av henne og i dag leverte hun det personlig. Jeg er veeeldig fornøyd!



Jeg hadde gitt henne noen vage ønsker. Så artig å se hvordan hun har tolket det og laget et maleri som var akkurat slik jeg ønsket - uten at jeg egentlig visste hva jeg ville ha! Hihi... Vi har jo to tapetvegger i huset, med greiner og blader. Vet ikke om det er tilfeldig, men hun har brukt det i maleriet også.



Er så mye jeg liker ved bildet, vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Rutemønsteret, fargesammensetninge, det neongule.. Ser noe nytt hele tida! Det er ganske stort, malt i oljemaling.




Jeg har jo lenge ønsket meg Fiducia-vasen fra Kahler, og nå har jeg enda mer lyst på den. Ser dere hvor perfekt den hadde vært på spisebordet ved maleriet!!??


10 kommentarer:

  1. Åij ÅIJ:... Det var Råå lekkert!!!
    Så fine fargesamensetninger, å masse som skjer i bildet uten at det blir for mye.
    Å det gule i bildet var herlig.
    Skjønner godt at dere ble fornøyd med dette ja :) Artig å kjenne kunstneren også da.

    Ha en fin helg :)
    klem

    SvarSlett
  2. kjempefint bilde! Dette kan man nok henge øynene på lenge og stadig oppdage noe nytt! Herlige farger, og ja jeg ser at du må ha en sånn vase;)

    ha en fin ny uke!
    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  3. Hei fine Glede! Jeg leste dette innlegget på iphonen min på vei over fjellet fra øst til vest i går, og var på vei til å kommentere, men noe kom i veien, antagelig et eller annet barn som trengte en smokk eller ville høre mer Hakkebakkeskogen;) Uansett; bildet var så utrolig vakkert!! Fargene, greinene , alt stemmer her. Forstår at dere allerede er blitt veldig glad i det! Og ekstra stas at det er en kunstner dere kjenner. Jeg er skikkelig kresen på bilder, men det her likte jeg sånn innerst i hjertet. Vet du, jeg ble så glad over kommentaren din. Det å skrive er... Bare noe jeg MÅ gjøre, og noe jeg virkelig vil prøve å utvikle. Begynner på skrivekurs nå i februar faktisk og gleder meg som et lite barn. Merker at jeg har noe inne i meg som vil ut, så da får vi tro skrivekurset kan bidra på veien:) Så deilig med litt egentid, det er virkelig gull verdt i en travel hverdag. Her har jeg sendt tre familiemedlemmer i seng og har planer om å nyte frustrerte fruer helt for meg selv:) Egentid<3 Ha en nydelig kveld Glede! Klemmer fra godstolen

    SvarSlett
  4. bildet var virkelig NYDELIG!
    skjønner godt at dere er fornøyd!

    SvarSlett
  5. Helt nydelig!! Så utrolig vakre, fine farger :) Tenk, ingen har likt! Og at det stadig dukker opp nye ting du ser i bildet, er det aller beste med kunst :)
    Håper du har en fin mandag <3

    SvarSlett
  6. Stilig maleri!! Skjønner godt du er fornøyd!! Du må nok bare ut og kjøpe den vasen, hadde passet perfekt.Ønsker meg en sånn, jeg også!!
    Ha en fin onsdagskveld!

    Klem fru Samuelsen

    SvarSlett
  7. Nydelig maleri - herlighet så vakkert! Ekstra fint når man kjenner kunstneren. Ser lett at fiducia hadde passet inn. Jeg elsker Kähler og skulle gjerne ha tatt den imot selv også (selv om det ville blitt det første gule innslaget hjemme hos oss)
    Synes det er så morsomt med medbloggere jeg treffer utenom bloggen - for det er ikke mange som blogger i min krets, iallefall ikke om interiør osv.
    Jeg har besøkt deg en del før men det var mest husbloggen. Legger deg til i bloggrollen min og kommer innom litt oftere:)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Hei hei :)
    Moro med litt kunst på veggene!
    Det er det lite av her, men lekkert hos andre :)

    ...retrovilla tapet ja! Er ikke det verdens vakreste tapeter så vet ikke jeg *ler*
    Blir jo så klart litt toll.. Tror jeg betaler ca 200,- i toll jeg.. Men,det er SÅ verdt det :)

    SvarSlett
  9. Sv: har veldig lyst i vei og skal dersom det ordner seg med barnevakt, noe jeg tror skal gå bra:)
    God lørdag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...