onsdag 16. januar 2013

Oss to i Oslo

Tre dager sammen med en av de fineste personene jeg vet om, inni og utenpå.

Oss to i Oslo.

Slik så det ut da jeg kjørte mot flyplassen i Molde torsdag kveld:



Jeg hadde ikke med meg kameraet, så mobilen fikk duge. 
Fredagen tok jeg trikken ned til sentrum og tuslet rundt alene mens søskenbarnet mitt var på jobb.
House of Oslo var høydepunktet den dagen. 
Kjøpte med meg noe derfra som jeg har ønsket meg lenge...

Lørdag gikk vi til Grünerløkka. En herlig atomosfære her! 
Vi fikk en pangstart på dagen da vi siktet oss inn på Olivers og co
En utrolig blid og hyggelig mann kom ut og i mot oss og bød oss på suppe med chiliolje.

For en kundeservice! Og når man er fransk og sier slikt som "voila" og "superb", er jeg solgt!
Endelig skal jeg få prøve noen produkter fra Olivers og co. Chiliolje var selvfølgelig noe av det jeg kjøpte.. 




Den første matbiten tok vi på Grünerløkka bakeri. En av de første tingene jeg la merke til var at de hadde sløydbenker til bord.. Kult! Her hadde bakerne begynt på dagens brød om natten, og det lå masse fristende ferske brød i hyllene. Skulle gjerne kjøpt med meg et eller tre!


Sandwich med chorizo, aioli og svarte oliven... Med brød fra bakeriet, selvsagt.

Søskenbarnet mitt kjenner den daglige lederen, og han fortalte blant annet at de skulle ha workshop den helga, for å teste ut nye oppskrifter! Så spennende...
Kan varmt anbefale dette stedet!


Så til det jeg virkelig, virkelig har sett frem til! Rett før jul spurte jeg søskenbarnet mitt om hun hadde vært i Mathallen, og hun klarte å svare uten å røpe seg. Turen til Mathallen var jo endel av julegaven.. :)

Mathallen var akkurat slik jeg hadde sett for meg... Ahh!! Matglade folk overalt og en fantastisk stemning.


Ønsker at jeg kunne dra snart igjen, og at jeg kan ta med meg min kjære Herr Glede! Da skulle vi hatt hele ettermiddagen her og gått fra sted til sted og smakt og drukket og handlet...


Vi tok et glass San Miguel og smakte på noen få tapasretter på dette stedet. Mmm..! Men vi kunne ikke spise for mye, for julegaven fra "verten" min var nemlig middag på:


Utrolig god mat! Vi smattet og koste oss...
Stedet er innredet med noe jeg tipper er gamle skolemøbler, i alle fall stolene.




Søndag dro vi på marked på Grünerløkka, der jeg kjøpte en fin gave jeg skal fortelle om når jeg har gitt den fra meg - OG vi var innom noen søndagsåpne butikker. Jeg hadde nesten ikke kjøpt noe tidligere, så jeg ble utrolig glad da jeg fant en butikk som hadde flere merker jeg liker og kjøpte meg en stilig kjole. Fornøyd!

Sååå fint med ei helg med fineste E i Oslo, og sååå godt å komme hjem igjen til familien min på søndag. 

Dette lever jeg på lenge!

Takk E og Herr Glede, for den beste julegaven!

4 kommentarer:

  1. Olivers og co på Grünerløkka er et eldorado for oss som liker å lage mat ! Flott butikk.
    Mathallen kunne jeg ha tenkt meg å være også, ser så spennende ut. Takk for titten :)

    Janne

    SvarSlett
  2. Så herlig da!!
    Deilig å kose seg og være bare seg selv en liten stund, legge fra seg mor og kone-rollen for ei helg:)
    Stor klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Åhhh - Oslotur:) Heldige deg - tenk så fint å få en slik gave:) Byfantasiene kan bli overveldende av og til når man bor så ettertrykkelig på landet som noen av oss gjør he he... Skal til Orkanger på mandag - og det føles som en stor lettelse bare det!!! Klem i frostrøyken:)

    SvarSlett
  4. Heldige du!! :) Takk for titten ja, nå vet jeg hvor jeg skal innom 3o jan :D
    :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...