onsdag 10. mars 2010

Snøsmelting = vårstemning!

God onsdag! For en respons på "gi-vekken" - kjempeartig! Trekning i morgen kveld, så fremdeles ikke for sent å delta, trykk her.

Når snøen smelter, kjenner jeg behovet for lysere farger og jeg prøver å skape litt vårstemning i den lille kårboligen. Ommøblerte litt i tallerkenhylla. En samling med litt gulfarger fikk komme frem fra skapet. Den gule "Glâdje"-vasen kjøpte jeg på Fretex, og er inspirasjonskilden til navnet på bloggen. Muggen er en gave fra en omtenkesom venninne, og den lille sauskoppen fra vår lokale interiørbutikk; An Angel by my side. Wiinblad-asjetten min har fast plass i hylla. Den fant jeg på Fretex en gang jeg og Datt var på "jakt". Liker den sååå godt!

En god venninne fra Trondheim kom innom med sin familie i helga. Hun hadde med en forsinket bursdagsgave til heldige meg! "Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever." Den teksten passer godt til min livsfilosofi! Tusen takk. En "påskekaktus" fikk bli med hjem fra butikken her om dagen.. Syns den er så flott når den blomstrer!
I går ettermiddag var Herr Glede på hjortesafari! Sammen med bror og onkelbarn, kjørte de i vei, med både filmkamera og videokamera. Her er det nemlig ganske spesielle tilstander for tiden. Mellom hundre og tohundre hjort, samles rundt omkring på åkrene ved flatsiloer o.l. De går på rekke og rad mellom de ulike samlingsstedene, og krysser stadig veien. Jeg ser hjort ved veien hver morgen når jeg kjører på jobb. En flott syn!

Da sover Lille Glede og jeg skal bake deilig gulrotbrød!! Ha en finfin dag alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Det regner og regner... og blåser!
    Og det smelter og smelter...
    - liker vi det...JAAAAAA!!!!
    (Sorry litt på sida det ropet der! :-))

    Så fint skilt du har fått - likte også det ordtaket!

    Så må jeg kommentere den bake boka du har i hylla...Trodde det stod BRØL BAKE BOK... hi hi

    Ha en nydelig dag! Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Som jeg ønsker meg en tallerkenhylle.. Det skal jo så lite til med nye inntrykk og farger, bare litt ommøblering så har du en ny vegg og hylle :) det skal ønskes og jaktes etter.. Så fint med hjortesafari.. Hørtes jo nesten litt eksotisk ut.. Slikt er det hjemme på gården på Toten også, du snuser rundt på jordene, noen ganger tettere enn andre ganger.. Jeg er overnattingsgjest hos Cecilie i dag, og det betyr mye for meg da jeg har hatt litt vanskeligheter med søvn de siste dagene.. Det er ikke alltid like godt å savne. Men i morgen kommer Ø hjem og da er det helg :) skal prøve å skrive litt på oppgaven i morgen, etter en god lunsj hos Marthemor. I helgen blir det tur på Kielferja med jobben til Øyvind, og det blir spennende. Ønsker deg en fin torsdag i morgen! :) jeg krysser fingrene for giborten..

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...