søndag 18. desember 2011

100 % naturlig


I år er det mye gratis (eller tilnærmet gratis) og "naturlig" julepynt hos oss. Lerkegreiner og granatepler.. Nydelig rødfarge på granateplene - tror jeg må kjøpe flere. De er utrolig gode å spise også!


"Jeg vil ha noe grønt oppe på vitrineskapet", sa jeg til Herr Glede og det fikk jeg til gangs! Einerkvister ble det.


Julehjerte laget av min svigerinne med bloggen Kristins hus.


Kjøpte en ny lykt før helga. Passet fint på det blå bordet, synes jeg. Julekrybben kjøpte jeg på en bruktbutikk i Trondheim for noen år siden.


I går fikk vi laget en stjerne. Faktisk har det stått på "gjøre-listen" lenge - og ideen hadde jeg fra et utklipp fra et julemagasin fra noen år tilbake. Morsomt å se at så mange andre også har laget slike! Det er i tiden med naturlig og hjemmelaget julepynt!


Ble fint å få opp noe på den hvite veggen. Vi venter spent på et maleri som skal henge her... Ei venninne av meg holder på å lage det i sitt atelier i Geneve. Stolene ved spisebordet skal byttes ut med noen gamle stoler som skal males hvite. Gleder meg! Etterhvert håper vi også å få skaffet oss et større spisebord.


Kongler i krukker har vi flere steder.



Sofakroken på kjøkkenet er blitt litt mer julete også.




Vinduskarmen på kjøkkenet ble et samarbeidsprosjekt mellom meg og Lille Glede. Hun fikk i oppgave å legge kongler i vinduskarmen, og valgte å ta i bruk noen espressokopper som stod der. Det ble jo riktig så fint, synes jeg! Ikke verst av treåringen!





Den gamle kaffekverna har også fått litt julepynt på seg. Skal ikke så mye til...


Herr Glede overrasket med blomster (julerose?) i går. En finfin oppmerksomhet å få for ei høygravid Glede som venter veeeldig på lillebror.

God søndagskveld og HEIA NORGE!

5 kommentarer:

  1. sukk....helt nydelig Kristin, rett og slett fabelaktig julesteming du deler!! :)) takk søte du!
    her snaskes det granateple også, riktignåkk fra Tyrkia og di er jo 3 gang så store ;)
    gooo søndag i svingen, og HEIA NORGE!!
    varm klem :D

    SvarSlett
  2. Tøfft :-D
    Du må bare styre på, så jeg blir tante snart!!
    K

    SvarSlett
  3. Igjen; så koselig dere har det, og veldig fint pynta! Lerkegrener er så fint, har det i en krukke her hjemme også. Med lys i potta, og engler på grenene :)

    -Klem fra Blunke-

    SvarSlett
  4. God tirsdag Glede!! Så utrolig fint dere har det- nyydelig pyntet til jul, rett og slett. Enkelt, men allikevel stemningsskapende og fint. Sånn vil jeg ha det også!! Kjenner det klør noe innmari i fingrene etter å få det fint rundt meg, særlig når jeg ser andre som får det så bra til! Er forelsket i kroken med loppissofaen by the way! Og du, nå er jeg spent på om det kommer flere innlegg fra deg, eller om noe har skjedd?:):) Følger spent med og tenker på deg! Gode klemmer fra Stryn

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...