torsdag 22. desember 2011

Klar!


Her er alt klart! Det vil si, juledukene har vi ikke lagt på enda, de få vi har. Og sist men ikke minst: vi venter fortsatt på lillebror... Han har visst tenkt å vente til romjula han, ser det ut til.. Her er forresten to nye kopper. Liker ideen med å kunne skrive en hyggelig hilsen på koppene. Har allerede testet det ut på Herr Glede. Han smilte godt han! :)


Siden vi ikke har anelse om hvordan de neste dagene blir, pyntet vi juletreet i går, selv om det egentlig er fast tradisjon å gjøre det lille julaften.


Den pynten jeg liker best er disse søte, små sangheftene jeg kjøpte på Sverresborg museum da vi bodde i Trondheim. Et knippe kjente og kjære julesanger med tekst og noter. De kan også kjøpes HER. De er vel kanskje ikke så vanskelig å lage selv heller, for noen av dere bloggere. Da kan man jo lage sin egen versjon.




Da skal jeg bake ut nok en brøddeig. Kan starte bakeri snart tror jeg. Min måte å få tida til å gå. Så tenker jeg at det skal bli godt å finne når vi kommer hjem med lillebror. I dag baker jeg dette brødet - anbefales! Saftig og godt.


Ønsker dere alle ei finfin jul!

6 kommentarer:

  1. LYKKE TIL med alt som skal skje de neste dagene (timene, kanskje...!) :) Kos dere med den vidunderlige julegaven, når enn han kommer. Og nyt barsel og juletida godt! :) :)
    God jul til dere alle!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint dere har det. Og så koselig med en ordentlig julelillebror! <3

    SvarSlett
  3. Måtte inn for å skjekke om det var skjedd noko..:-) Fristande med alle dei lekre brøda du bakar. Trur eg skal prøve meg på fleire av dei i januar. Masse lykke til og ha ei riktig god jul!

    SvarSlett
  4. Kjære Glede, tusen takk for pakke i posten - sminkepungen var enda finere i virkeligheten! Og så spennende med hjemmelaget snacks! tusen takk :)
    Jeg tenker på dere i jula, nyt dagene i ventetida :)
    Vi pyntet juletreet i går vi også, selvom tradisjonen hjemme hos mamma og pappa er på lillejulaften.. Nå har vi nemlig eget julehus og tre å pynte, og da skaper vi egne nye tradisjoner - det er stas det! Nå lukter det nydelig jul av både edelgrana og røkelsen :) Jul er noe av det fineste som finnes! Nå har jeg to timer igjen på jobb, så skal jeg nyte noen dager fri med Øyvind og familien.

    God jul til fine deg og hele gledefamilien!!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Herlig julestemning her hos deg :)

    Fortsatt god jul!

    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Jeg funderer egentlig litt på hvor du har fått tak i de koppene fra. Syntes nemlig de var stilige.

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...