fredag 9. desember 2011

(Før)Jul i Svingen


Snart er det tredje søndag i advent! Da er det vel lov å pynte litt mer da?




Drømmen om den store lerkekvisten er forløpig ikke oppfylt, men noen småkvister er også fine, selv om det er litt lite plass til å henge pynt da. Lerketrærne her omkring har kvistene så høyt oppe - jeg får sende Herr Glede opp i et i helga...




Veldig førnøyd med bildelistene fra IKEA. Utrolig kjekt å kunne bytte ut pynten som står fremme. Nå er det hvitt og grått og julestemning som gjelder.




Lyslenken fra IKEA har fulgt oss i mange år nå. Liker den veldig godt!


Har fått brettet noen stjerner også. De skal få henge i vinduet, må bare finne ut hvor. Oppskriften fant jeg hos Den gode feen.  Utrolig enkelt og dekorativt. Jeg er litt opphengt i stjerner i jula, kjenner jeg. Takk for inspirasjon, Linda!


Knekkebrød med anis og fennikel har blitt tradisjon å bake til jul hos oss. Oppskriften fant jeg først inne hos Kardemomme (flere som savner henne?), mens jeg senere har kjøpt meg kokeboka den er tatt fra; Rosendals tradgårdskafè. Oppskrift finner du ved å trykke HER. I år tilsatte jeg både anis og fennikel.

GLAD FREDAG!

P.S. Fortsatt mulig å delta i min gi-vekk. Stor vinnersjanse! Bare legg igjen en kommentar her.

6 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet til advent/jul! Her var det mye inspirasjon.
    Vi har også en sånn lyslenke fra ikea, og så kjøpte jeg en til på salg det året i tilfelle den første gikk i stykker, men den er ennå like hel :-)
    Ha en fin helg.
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Fint pynt og nydelige dyr på hylla :)
    Håper du får en koselig helg! Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  3. Så herlig julepynta hus!
    Ønsker deg ein fin fredag!
    Klem Helene

    SvarSlett
  4. Det er så absolutt helt klart lov! jeg pynta den første søndagen i advent jeg :) Gjør den koselige ventetida lengst mulig, mener nå jeg :) Håper formen er fin, glede! Tenker på deg :) Håper du får en fin fredag <3

    SvarSlett
  5. lol
    ...Du skulle sett meg her om dagen da jeg var ute med Wilma og gikk tur. Jeg har hatt lyst på lerkekvist sååååå lenge. Og tror du ikke jeg fant et tre da...et ENORMT tre som jeg ALDRI i verden hadde rukket opp til.. PLUSS at det var INNI en hage.. Jeg stoppet bare opp og kikket trist opp på treet *ler*

    ...Koselig du pynter! Klart man kan pynte nå.. Vi er jo snaaaart i midten av desember alt!!

    Wee!!!
    KOS :)

    SvarSlett
  6. Så fint du har pyntet til jul!!
    Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...