torsdag 17. september 2009

Til deg Marthe...!

Herlige Marthe, skrev i en hyggelig kommentar til meg, at hun så fram til at jeg var kommet i orden i mitt nye liv, slik at blant annet matinleggene mine kom tilbake. Hun savnet dem, sa hun! Det var jo veldig artig å høre. Så dette innlegget Marthe, er dedisert til deg!

Forrige helg, koste vi oss med et godt måltid - Bror Glede, Herr Glede og jeg. Vi startet med en toasted skive med olivenkrem, perletomat og frisk basilikum. Nammi! Tro det eller ei, kremen hadde vi kjøpt! MEN - jeg har en utrolig god oppskrift på det. Men den sparer jeg til en annen anledning.

Så serverte Herr Glede en av sine spesialiteter. Ovnsbakt klippfisk med basilikum, raspet hvitløk og olje, sammen med en deilig potetmos med mandelpoteter, melk, smør, stangselleri og soltørket tomat. Vi bruker også å lage erterpurè - erter kokt med hele hvitløksbåter, som moses med stavmikser, før man tilsetter litt creme fraiche, salt og pepper. Og selvsalgt; stekt bacon. Nyyydelig!

Jeg og Bror Glede "kranglet" om hvem som hadde den mest bloggifiserte anretningen.. ;)
I morgen er min siste dag på min nåværende arbeidsplass og lørdag kjører vi hjem med det siste flyttelasset og blir nordmøringer!! Is it real!!??

5 kommentarer:

  1. Jeg likte den øverste bloggifiseringen...? vant du eller bror?? :P

    ja, enn det, at dere drar nå!! :o Jeg hadde jo planer om å be dere hjem før dere dro, forbanna sykdom! >:|

    Menmen, vi ser dere neste helg da! :)

    SvarSlett
  2. Herreminfred så godt det så ut! ja, jeg slenger meg på Marthes kommentar: det er best du kommer deg tilbake i hverdagen igjen, så vi får litt matinspirasjon og herlige, fristende innlegg :)

    SvarSlett
  3. Jeg må også slenge meg på den! Mat innleggene dine er UTOLIG inspirende og gir virkelig MASSE inspirasjon!!
    Og i tilegg til det, alle de andre koselige innleggene dine. Alltid kjekt å besøke bloggen din!
    Lykke til med flyttingen!

    Hilsen Linetoppen

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett
  4. Åh.... Søte, søte Glede! Gjett om jeg ble GLAD nå!! Du lever virkelig opp til bloggverden-navnet ditt. Du sprer glede i hverdagen min ved å gjøre slike ting. Jeg har savnet matoppskriftene dine- du vet jo at en av mine lidenskaper er mat og matlaging. Klippfisk har jeg faktisk aldri smakt, men det fristet å prøve det etter disse bildene og beskrivelsene. Aller best hørtes potetmosen ut! Jøye... den kunne jeg nok forspist meg grundig på.

    Tenk, nå har du hatt din siste dag i gamlejobben. Nye, spennende tider venter. Kan tenke meg det kribler i magen. Håper det ikke ble for mange tårer i dag.. Er sikker på at de mister en strålende lærer..

    Det er sikkert rart at Lille Glede begynner i barnehagen. Tør nesten ikke tenke på den dagen jeg ikke skal være med Mathea 24/7. Jeg er jo totalt avhengig allerede! Men jeg har stor tro på å ha barna i barnehage, så jeg må vel stålsette meg og sende henne avgårde om noen måneder.

    Dagene med lille Mathea er så fantastiske. Vi har fått en fabelaktig førstegangs-baby. Hun sover masse (om dagen vel å merke... hun er et lite nattedyr), spiser godt, gråter lite og er veldig kosete (noe mammaen hennes liker svært godt).

    Nå har jeg tatt helgevasken, og da kan roen og freden virkelig senke seg i heimen. I kveld blir det taco og x-faktor. En god, gammeldags fredagskveld, med andre ord. Deilig!

    Ønsker deg og familien din er strålende helg!!

    Varm klem fra Marthe

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...