onsdag 10. november 2010

Hverdagens mat- og interiørgleder...

Så langt i uka har ...


... jeg laget denne enkle og supergode pastaretten med kylling, etter oppskrift fra ei goood venninne.

Pasta med kylling

Pasta penne
Soltørket tomat
Paprika
Evt. hvitløk
Matfløte
Soyasaus
Salt og pepper

Kok pastaen og stek kyllingen. La pasten renne av i et dørslag, før du blander sammen alt, utenom soyasausen. La det simre en stund, før du tilsetter soyasaus og serverer.
Dette er godt, altså!

... vi bakt brød med settedeig av sjåkmjøl og hvetemel. Settedeigen ( 5 g gjær, vann og mel) ble satt søndag kveld og kaldhevet over natten, før vi fortsatte på mandag; vann, mel, sirup, settedeig, litt mer gjær og salt ble blandet, knadd, før den fikk heve i flere omganger.. Puh.. Vi måtte faktisk korte ned på hevingen, for vi måtte da legge oss..! I følge pakken var hevetiden 4-5 timer - litt mye en mandagskveld. MEN - det ble et kjempesaftig og godt brød. Neste gang det skal prøves, skal jeg lage settedeigen dagen før en fridag... :)



... huset blitt stadig mer isolert. Herlig å se hvordan det går fremover! Vil du lese mer, ser innom vår byggeblogg her.


... jeg fått et fristende nyhetsbrev fra Nettpynt, og måtte bare bestille meg to små Mano-kopper. Har ønsket meg slike lenge.. Gode å holde i. Bestilte også fint julegavepapir fra House Doctor, så nå mangler bare julegavene. Hihi...


... har mammaen min ryddet kjøkkenskap og kommet over dette fatet. Som noen kanskje vet, samler jeg på dette serviset. Jeg begynner faktisk å få litt nå, og det er mye takket være snille Datt, som har skaffet meg en del (via noen hun kjente).


Hva har du gjort?

2 kommentarer:

  1. ..Det så deilig ut :)
    Jeg er kjempe gald i pastaretter, så denne må prøves :)
    Fått helt dilla på ett pasta merke de har på Meny. Det er liksom helt enorme pastaskruer. Og de er såå gode :)

    Takk for middagstips Søte du :)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke gald i pasta.. Jeg er GLAD i pasta*ler*
    Ikke alltid like lett å få med seg alle bokstavene riktig..

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...