torsdag 18. november 2010

Hjemmelaget muslibar, sa du?


Ja, faktisk så kan man lage det selv! Ble inspirert tvert jeg så oppskrift på muslibar i herlige Boligliv.


Smart å ta med i matpakka. Knasende og sprø. Mye godt å tygge på.


Muslibar på min måte

50 gram havremel
50 gram havregryn
1/4 ts kanel
1/4 ts kardemomme
litt salt
100 gram dadler, finhakket
ca 25 gram mandler
25 gram linfrø
50 gram mørk sirup
35-45 gram smør

Bland mel, gryn, salt, krydder, linfrø og dadler. Tilsett sirup, og rør rundt. Smelt smør og vend det i de tørre ingrediensene. Samle deigen så godt du kan. Fordel massen i muffinsformer, trykk dem sammen med fingrene. Bak dem på 200 grader i 15-20 minutter. Avkjøl.


Har også fått bakt gulrotbrød i dag... Oppskriften finner du her. Jeg bruker litt mer grovt og tilpasser ellers etter hva jeg har i skapet. Brødene er kjempegode! Mine hadde blitt enda bedre om jeg hadde hatt en kjøkkenmaskin. Er nok viktig å kjøre deigen godt sammen. Første gangen stekte jeg dem uten former, og det ble egentlig best. Hvordan jeg har hatt tid til dette? Jeg og Lille Glede har vært hjemme i dag. Herlig. Og i morgen er det fredag! Dobbelt herlig.

4 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg lyst til å bake:) Takk, fantastiske deg:)

    Eva

    SvarSlett
  2. Samme her, fikk lyst til å bake noe godt og sundt til helgen. Det blir altfor ofte pizza...
    Tusen takk for tips og oppskrift.
    God helg
    Klem

    SvarSlett
  3. Oj her var det mye godt å finne! Fikk lyst å lage noe skikkelig godt i helga:O)
    Her vil jeg følge med videre:O)

    SvarSlett
  4. Det ligger en utfordring til deg hos meg, selvfølgelig valgfritt å ta imot:O)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...