onsdag 24. februar 2010

Snille Datt og Bakeglede

Søteste Datt var selvsagt gjest på pizzafest i helga. Omtenksom som hun er, hadde hun med gaver både til vert og vertinne. Noen har kanskje fått med seg at jeg samler på Daisy fra Turi Design. Datt kom med tre asjetter til meg - tusen takk! Fra før har jeg en ildfast form, to asjetter, mugge, sukkerkopp og smørkopp - så nå begynner det å bli litt...


Det beste med bloggingen må være at man blir så inspirert! I helga kom jeg over en oppskrift inne hos Livet er heeerlig, på hjemmelagde frokostbrød. Oppskriften finner du her. Jeg tok en pose Fiberbakst i stedet for hvetemel. Gode ble de, og ganske fine også, om jeg skal si det selv! Lille Glede hjalp til med kjevlingen, med sin egen lille kjevle som hun har fått av sin bestemor. Det havnet visst litt deig i munnen også...
Så måtte jeg bare prøve Kasparas vaniljesnipper. Var kjempespent! Jeg lagde de nok større en 8 * 8 cm, slik det står i oppskriften - så delte dem i to. Men - de smakte veldig godt!! Med all denne baksten i hus, ba vi svigers og foreldrene mine på kaffe/kveldsmat. Jeg var så mett i går kveld at jeg trodde jeg sprakk... Men i morges var jeg sulten igjen gitt. Hmm..

Nå skal jeg pakke ut i bilen, mens Lille Glede fortsatt sover. Om noen timer går nemlig turen til byen vår; TRONDHEIM! Bror Glede reiser bort i helga, så vi har lånt leiligheten. Gleder oss!

4 kommentarer:

  1. Må du ikke glemme at du er en av dem som inspierer også Glede, Elsker å klikke meg inn på innleggene dine og kjenne magen begynne å romle*smile*

    Ha en herlig dag vennen:)

    SvarSlett
  2. Vaniljesnipper...mmmm hørtes godt ut - noterer meg bak øret (eller legger til i favoritter...;-))
    Dette så godt ut!
    Kos deg masse i Tr.heim - håper det er mildere der enn her!!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Oh, fant forresten dette: http://www.mushroom.no/products-page/bruktskatter/ Løp og kjøp! :D

    SvarSlett
  4. Så kjekt å få servise som ein samlar på i gave. Daisy er utruleg fint. Hadde eg ikkje samle på Tor viking hadde eg vurdert det.

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...