mandag 6. juli 2009

De små gleder

Livet er til for å nytes! Det handler om å se de små og store gleder i livet, og å sette pris på dem... Om å finne ut hva som virkelig betyr noe! Vi er nå hjemme etter noen dager i hjembygda, og her har vi kost oss med noe av det som betyr mest for oss! Stikkord; familie, naturopplevelser, god mat, lek og avslapping.

Nydelige, nydelige Nordmøre! Utrolig vakkert, beroligende stille og herligherlig! Jeg spiser ikke bare mat (jeg forstår om noen kunne fått det inntrykket...hihi) - jeg er også veldig glad i å være ute i naturen! I helga har jeg faktisk prøvd å padle kajakk for første gang... Det første forsøket var ikke særlig vellykket, Glede ble både redd og sint! Men jeg ga ikke opp og gjorde et nytt forsøk, og det var skikkelig fint! Gleder meg til å prøve igjen! Jeg og mitt kjære søskenbarn tok oss også en joggetur på fredag. Varmt, men herlig for kroppen! At jeg gikk litt rart i dagene etterpå, trenger vi ikke å dvele ved. I tillegg har vi hatt flere fine trilleturer og kveldsturer. Nei, gi oss noen fristende jobber, så kommer vi kanskje hjem for godt! Hihi.. På denne tiden er det i alle fall helt fantastisk å være der!

Som dere sikkert har skjønt setter jeg pris på god mat! Var hos Kristin med familie, og fikk servert denne deilige salaten, couscous, kjøttboller, raita og foccacia. Mmm.. Raita er etter min mening en veldig god og smakfull dressing, som samtidig er mager! Det liker vi...

Mamma Glede var på Klubb her om dagen (en gjeng damer som har møttes jevnlig i maaange år). Inspirert av maten hun fikk servert, laget hun supergod lunsj til oss noen dager etterpå. Blå druer, melon (Piel de sapo), ananas og fenalår blandet i melonyoghurt og Creme fraiche. Dette serverte hun i en uthulet, halv ananas, toppet med spekeskinke, salatblad, jordbær og mango. Hvitløksbaguetter ved siden av. Perfekt sommermat og begeistrede "gjester"! Og så lekkert det var!

Svigermor lager kjempegod spaghettisaus! Jeg og Herr Glede prøver stadig å kopire den, men den blir aldri like god! Fire søskenbarn, svigermor og jeg, koste oss med spaghetti på verandaen en av dagene.. Til og med Lille Glede fikk en smak, og hun smattet og koste seg.
Takk for en fin uke alle dere der hjemme! Savner dere allerede! Nå skal jeg sette meg på verandaen å nyte kveldssola mens jeg leser Kamille.. Husk; de små gleder! Sommerklem

5 kommentarer:

  1. så mye god og fristende mat!!

    SvarSlett
  2. Sukk, våre sjeler bør være på landet vettu... ;) Maten så herlig ut, fikk lyst på spagetti og kjøttdeig jeg nå!

    SvarSlett
  3. Åååh for noe herlige store og små gleder! :D nå gleder jeg meg så til ferie som starter på lørdag.. Og da går turen oppover til nord, med nydelig nydelig natur. Ønsker deg en kjempe fin tirsdag! Klem

    SvarSlett
  4. Så herlig det såg ut! Både å vere på heimlige trakter (for meg er det Sunnmøre), for Nordmøre er jo fint da..og all den gooode maten. Den lunsjen såg berre fantastisk ut:-)

    Herlig å kose seg med familie, gode venner og god mat!

    SvarSlett
  5. Høres ut som du har en deilig ferie med masse gøy og mye god mat! Kjekt å være på hjemme-besøk! Kos deg videre!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...