torsdag 2. juli 2009

Hurra for nisjebutikker!

Ååå, herlige sommer!! Jeg prioriterer å nyte dagene sammen med familien, men prøver å rekke litt blogging innimellom. Kommer sterkere tilbake på kommentarfronten, men er innom dere og smugtitter, vær dere trygg!

Ei tøff dame fra bygda mi, har startet en fantastisk fin livsstilsbutikk i et hus familien min eier, rett ved siden der mamma og pappa bor. Jeg sier tøff, for det er jo en liten bygd, men så flott som denne butikken er - håper og tror jeg at mange kommer til å stikke innom! Butikken heter "An angel by my side". Her er nye varer fra Danmark, og brukte varer som hun selv kjøper inn, tror jeg. Hun har også en blogg med samme navn, se her. Tenkte å ta noen bilder senere... Mamma har kjøpt dette fine stativet, og jeg tror kanskje det skal få bli med hjem til meg.. Heldige meg.

Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Posene er enkelt dekorert, av innehaveren selv, og papiret matcher selvfølgelig.

Denne bønnen brukte mamma å lese for meg da jeg var lita jente.. Den skal få henge på Lille Gledes rom. Nostalgi...

Lurer på om disse søte lyktene skal få plass på verandaen... Blir aldri nok levende lys!


Apropos bønner, en liten historie til slutt. En gang var jeg i praksis i en førsteklasse, og temaet var bønn. Siden de søte små ikke kunne skrive, var oppgaven å "tegne en bønn", og vi hadde hatt en samtale om hva man kunne be om. Men førsteklassinger har ikke alltid tankene på "riktig sted". ;) Da jeg gikk rundt å hjalp elevene, ble jeg oppmerksom på en liten gutt som satt og tegnet en bitteliten runding nederst i hjørnet av arket. "Hva tegner du da?", spurte jeg. "Skulle vi ikke tegne bønner (as in tomatbønner...) da?" Jeg eeelsker å være lærer!

3 kommentarer:

  1. Heiii
    Ja butikken til Wenche er helt fantastisk utrolig fin!!! Helt rett stilen, spør du meg;-) Mye mer "ekte" enn amnge andre butikker som selger frans/landlig/nordisk/lys-stil! Vi må treffes:-)
    K

    SvarSlett
  2. Bonjour! Så du kommer fra en liten bygd hvor man sier "læll" du også? Så vidt jeg vet så har ingen startet en slik fin liten butikk i "min" bygd, så da er det vel ikke den samme. Min ligger i Gudbrandsdalen... Og din!? Aa være lærer er nok fint, jeg har det som et alternativ etterhvert... Ha en fin sommerdag! Jeg har ikke ferie enda, men snart! Hurra!

    SvarSlett
  3. Hehehe, herlig historie!! Barne sier så mye rart, du må få med deg mye morsomt! :P Gleder meg til å besøke den butikken neste gang jeg er på stedet! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...