søndag 12. april 2009

Fra lammelår og saltbakt hjortestek...

... til "strieskjorte og havrelefse".

Hjemme igjen etter en finfin påskeferie på familiehytta! Glade, fornøyde, veldig mette og med to nye fregner hver. Avsluttet helgen med en vegetarmiddag - det tror jeg kroppene våre blir veldig glade for! Fint å være tilbake - nå blir det godt med hverdag igjen. Gleder meg til å se hva andre bloggere har å fortelle om dagene som har gått!

Her er noen utdrag fra vår fantastiske påskemeny. Vanskelig å velge et høydepunkt.


Lunsj på verandaen i vårsolen!


Steak sandwich. En oppskrift fra siste KK (.. jeg så det i KK...). Ytrefilet på en seng av ruccola og tomat. Toppet med rødløksmarmelade og parmesandressing. Mmm...


Vafler, kaffe og sjokolade hører med! Det krever tross alt litt energi å løse kryssord og påskequiz... Lurte i litt havregryn for å blidgjøre mette mager.

"Poetisk pai". Også en oppskrift fra KK som "ropte" på meg! Den beste paien jeg noen gang har laget, om jeg skal si det selv. Ingrediensene sier kanskje noe om hvorfor; soltørket tomat i olje, paprika (rød, gul og grønn), purre, rødløk og bacon. Eggestand med kremfløte (!), mozzerella og parmesan. Stod at man kunne erstatte noe av smøret i paideigen med cottage cheese, og det tror jeg skal prøves neste gang - og kanskje det blir matfløte i stedet? Dette var veeeldig godt, men ganske kraftig kost.
Herved kårer jeg dette til påskens høydepunkt! Mammas spesialitet og alles påskefavoritt! Saltbakt rødløk med rødvinseddik, lammelår med masse hvitløk og bacon i, og potet som ligger under låret i ovnen og suger til seg herlig kraft. Blir ikke påske uten dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...