lørdag 25. april 2009

Herr Gledes grønne hjørne

Herr Glede fikk seg noen fine hageredskaper fra Indiska i gave fra meg her om dagen... Og så kjøpte jeg det berømte fuglehuset til oss begge med det samme... Hehe..

Flittige Lise pynter nå opp på spisebordet. Hun var nok mer flittig i starten, mener Herr Glede. Hun har blitt litt pjusk de siste dagene. Men elsker rosafargen!

Herr Glede hadde lyst på et hageblad, og jeg narret ham til å kjøpe Rom 123, så kunne jeg ta hovedbladet og han "uterom"-bilaget. Men det var jo bare fokus på interiør der, så jeg kjøpte dette til ham senere. Legg merke til tittelen -var mange å velge i mellom, men måtte jo ta dette!

Peppermynte som har overvintret på verandaen. Den lukter så godt!


Endelig får vi sukkererter igjen!


Herr Glede prøver ruccola for første gang. De skal over i en verandakasse etterhvert. Gleder oss til å smake!

Basilikum er urten over alle urter! Den lukter utrolig godt og kan brukes til så mye; pasta, pizza, guacamole, pesto, bacalao osv.

Jordbærkrukken som Herr Glede fikk av svigers. Den er steintung! Her er avleggere av en jordbærplante han kjøpte for noen år siden.

Lavendel som har overlevd vinteren. Den har fått ny jord og vi håper den kvikner til etterhvert!

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Ser at her Glede har den grønn tommel :))
    Sånn sier man her i Tyskland når noen er glad i hagearbeid :)
    Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er da! :) Spennende med så mange urter, blir kjekt å følge med!
    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  3. Så gøy med litt grønn glede fra Glede. De grønne tingene fra Indiska er så herlige, men jeg har ikke kjøpt de. Har stått og tittet på de og har hatt kjempelyst til å kjøpe dem, men klarte å stå imot. Jeg har ikke begynt så veldig mye ute enda. Sliter litt med bjørkeallergi, og velger å holde meg inne for da fungerer jeg best.

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...