søndag 19. april 2009

"When I know I`m wrong...

... I say I`m wrong", sier faren til "Baby" i Dirty Dancing. Det måtte jeg også si, på norsk, her om dagen.

Da jeg ble rammet av det typiske "redebyggingssyndromet" bærende på Lille Glede, solgte vi samtlige IKEA-møbler, og kjøpte oss "ordentlige" møbler på stua og i gangen. Vi kjøpte skjenk og skap på Bohus, diverse bruktmøbler, samt et sofabord i eik - også fra Bohus.

Herr Glede; "Skal vi ikke kjøpe bord i samme serien som skjenken og skapet da, det blir jo finest? Det bordet i eik så forresten stort ut."

Glede; "Nei, det blir for mye hvitt. Sofabordet i eik matcher spisebordet fra Bolia - det blir flott. Stort? Det blir jo kjekt når vi får besøk!" (At vi bor på litt over 60 kvadrat, var for øyeblikket glemt).

For å gjøre en lang historie kort. Lille Glede er født, Glede har innsett at vi har liten plass og dessuten at et hvitt sofabord hadde passet aldeles perfekt! I dag er sofabordet i eik solgt gjennom finn, vi sitter her med en liten benk til midlertidig sofabord og venter spent på det nye sofabordet som vi forhåpentligvis får i løpet av mai. Bohus skal for øvrig slutte å selge den serien vi har, men takket være en venninne som jobber på Bohus et annet sted i landet, har vi nå sikret oss bordet vi ønsker oss. Og ja - Herr Glede sa; "Hva sa jeg!" og det var helt OK. ;)

Nå er det straks Miss Marple, og vi skal kose oss med oppskjært mango og ananas... Fornøyd med at vi nå har mer gulvplass.

3 kommentarer:

  1. Hei Glede - den sofabordløse!
    Hi, hi! Stakkars disse mennene våres i blant med oss interiørglade damer!
    Håper det nye bordet blir midt i blinken.
    Synes forresten lay out`en din er så flott nå.
    Herlig denne fuglen på nydelig mønstret papir. Rødt og rosa i kombinasjon er jo en av mine favoritter.
    Miss Marple, og huff! Mannen min erter meg med at selv Miss Marple er for skummelt for meg som ikke liker noe som lukter av krim, mysterier og mord. Jeg husker en Miss Marple jeg en gang dristet meg til å se, enda får jeg gåsehud på armene når jeg prøver å gjenfortelle denne episoden. Den sitter levende og friskt i minnet, hi, hi!
    Jeg hadde konsentrert meg om den herlige frukten i stedet jeg.
    Ha en fin ny uke, Glede!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Hei på deg Glede. Her var det utrolig mange flotte innlegg siden jeg var her sist. Du viser så mye fint i bloggen din, og jeg suger til meg deilig inspirasjon.

    Så spennende med nye møbler. Man kommer til et punkt etterhvert hvor man må gjøre tiltak, og vi som dere, har begynt å skifte ut litt Ikea møbler. Ikea har mye bra, men noe av det ser helt Ikea ut, og er kjøpt i hui og hast bare for å få inn noe.

    Så fin bloggen din har blitt i fargene.

    Klem Minmill

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...