søndag 24. mai 2009

Cookies

I morgen skal jeg ha barseltreff. Da skal jeg severe maismuffins, men jeg fikk lyst til å lage noe søtt til kaffen også. Fikk lyst til å lage cookies, det har jeg faktisk aldri prøvd før. Havre- og sjokoladecookies, en oppskrift jeg har klipt ut fra et nummer av Kamille.

Hadde bare 1 dl sukker, så laget 1/3 oppskrift. Helt greit, så blir det ikke for mye. Skummelt å ha slikt liggende... ;)

Skulle være mørk sjokolade i biter i røren, jeg hadde bare noen gram Bocca, så tilsatte en god "dæsj" mørk bakekakao i tillegg.


Brukte to skjeer og formet noen slags klumper på brettet. Siden det var første gangen jeg prøvde dette, var jeg litt spent på resultatet når det kom inn i ovnen...

Men sjekk disse da!? 10 minutter på 200 grader, og deretter helt perfekte cookies, spør du meg. ;) Lot de ligge en liten stund å hvile seg, før jeg og Herr Glede MÅTTE smake!


Oioi, dette var farlig godt! Elsker smaken av mørk sjokolade.. Litt seige og litt sprø. Mmm.. Ikke siste gang jeg lager slike.

2 kommentarer:

  1. Yummy!! Både hørtes å så utrolig godt ut, må prøve det en dag jeg også! :D

    SvarSlett
  2. Dette så veldig godt ut, og hørtes passe lettvint ut.....men hva i all verden er bikarbonat?

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...