onsdag 13. mai 2009

Maismuffinsmumsekos!

I dag har jeg og Lille Glede hatt en "playdate" med ei superduper venninne og hennes herlige datter. Småbarnsmødre behøver og fortjener god mat ( sant!?) og i dag ble det "maismuffins med paprika og ost", fra min omtalte oppskriftsbok "Muffins".
Bland 100 g hvetemel, 150 g polentamel, 100 g revet hvitost, 2 1/2 ts bakepulver, 1/2 ts natron, salt og pepper. Rød og grønn paprika finhakkes og tilsettes, sammen med 1 boks mais. For at det skulle bli litt mer mat ut av det, tilsatte jeg også litt smårettsskinke. For å gi litt ekstra smak tilsatte jeg paprikapulver og chilipulver, og man kan også tilsette tabascosaus.

Bland så 1 egg (tror det burde vært 2), 60 ml matolje og 300 g yoghurt naturell eller rømme. Eggblandingen tømmes i melblandingen, og røren fordeles i 12 muffinsformer (3/4 fullt).
Strø litt ost over hver muffins, og stek dem i 25-30 minutter midt i ovnen (til de blir gylne), på 180 grader.

Man kan jo ikke være for sunn heller (hihi), så litt mørk sjokolade ble det også.

Og herlig, saftig vannmelon! Mmm...
P.S Vi spiste visst også litt rester av en "Smuldrepai med blåbær" med is, som jeg laget i går, da en annen superduper venninne var på besøk. Ups.. ;)

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min! Her var det også mye spennende; maismuffens må jeg prøve! Ha en fin aften!

    SvarSlett
  2. Hei
    Nammm...
    ja, apropos bilder ja. Skulle vel hatt en vegg med litt nyere jeg også... :-( har ennå ikke fårr brudebilde av dere i glass og ramme.. Og div andre familiebildet med. Må finne meg en vegg til det også;-)
    Ha det fint så lenge !
    K

    SvarSlett
  3. Det så jo nydelig ut, aldri tenkt på å lage "mat-muffins", kanskje det bør prøves :)

    SvarSlett
  4. Blir ikke mat veldig mye morsommere å spise hvis man lager den i muffinsformer? Hehe, det synes jeg:) Det er så bra at dere koser dere! Det beste som finnes er å få mennesker på besøk og lage noe godt å spise. Det ser ut som du synes det samme - og det liker jeg ved deg:D

    Ha en flott dag!!

    Ps: bildet av Herr Glede som jakter sin Glede så bare herlig ut. Skulle likt å sett hele;)

    SvarSlett
  5. Ja, det får da være grenser på hvor sunn man skal være ;) litt sjokolade må til.. Muffinsene så veldig gode ut, og lurt å putte i litt skinke. Her kan man jo bare bruke fantasien og fylle muffinsen med det man vil. Nam ble litt sulten jeg nå! håper du har en kjempe fin torsdag.. Her har jeg akkurat tatt en liten pause fra eksamenslesing, for å få gåsehud av Aleksander Rybak ;) grand prix får frem patriot følelser, må jeg innrømme

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...