torsdag 11. juni 2009

Jeg skal til Oslo og trenger tips!

Min kjære Herr Glede fikk Oslo-weekend i 30års-gave med meg, så i morgen tidlig kl.08.00 setter vi oss på flyet: jeg, Lille Glede, Herr Glede, mine foreldre og svigers - klar for en herlig helg i hovedstaden.

I morgen kveld skal vi voksne på Mamma Mia (trykk på bildet for å se kilden), mens Lille Glede forhåpentligvis sover søtt på hotellrommet, med mitt kjære søskenbarn som barnevakt.


Herr og Fru Glede har selvfølgelig begynt å pønske på hvor vi skal spise, og så kom vi på at dere kanskje kunne hjelpe oss!? Hvor kan vi spise lunsj og hvor kan vi spise middag? Er det noen som har noen gode tips? Vi skal bo i sentrum. Helst et sted der man kan ha med barnevogn og ei lita, blid jente på 8 mnd. :) Er det forresten noen som kan ordne med litt sol?
Ønsker alle en flott helg! Vi blogges på mandag. Har en mistanke om at jeg har litt nytt å vise frem da..

10 kommentarer:

  1. Ikke mange tips fra denne "globetrottaren" her, meeeen jeg øsnker dere en herlig tur! Gleder meg på rapport og bilder når dere kommer hjem! :D

    SvarSlett
  2. Jeg fant deg på bloglovin, så det ser riktig ut :) jeg følger deg der! gå på villa paradisio på grünerløkka for å spise lunsj/sen middag! :) hvis det er fint vær (noe jeg har bestilt..) må du prøve is-cappuccinoen der også

    SvarSlett
  3. Dessverre ingen tips å komme med.. har vært i oslo mange ganger, men... men det er noen gode markeder du burde få med deg. Hør med http://thinktank.blogg.no/ , hun har sikkert noen gode tips på lur :)
    God tur til dere, fingrene krysset for fint vær! :)

    SvarSlett
  4. Skal sende deg noen SOL-tanker;)
    Nede på Aker brygge ligger det mange koselige kafeer og resturanter, dere finner garantert noe der;)
    God tur og kos dere;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  5. Lite med tips fra meg, men ønsker deg og dine en super helg! Mamma Mia kunne jeg virkelig tenke meg å oppleve, har vært på det i London, det var fantastisk:)

    SvarSlett
  6. God tur! Kos dere masse! Vi ender som regel opp på en Indisk restaurant fordi mannen min alltid er redd han ikke får nok mat andre steder..he he
    Men jeg synes jo det er veldig godt jeg og da;)
    Ellers ingen fancy tips.. Du kan jo skjekke www.oregano.no

    SvarSlett
  7. Hei, jeg syns de har god thai-mat på Ricebowl (http://www.ricebowl.no/contact.htm) Jeg har helt dilla på nr 16 :-) Det er så rimelig at man godt kan spise lunch der, selv om det er middagsporsjoner..også ligger det veldig sentralt, se linken. Det er forresten markedsdager på Günerløkka i helga, om du ikke visste det. Dit skal jeg! :-) Riktig god tur!!

    SvarSlett
  8. Hei Glede

    Jeg har et fantastisk sted å anbefale deg nemlig Delicatessen på Grunerløkka-dersom du liker tapas vel og merke. Det er mitt (og alle mine venninners) favoritt sted. Maten er fantastisk god og det ligger veldig praktisk til med hensyn på Mamma Mia. Vær bare obs på at man ikke kan bestille bord og at det er et fryktelig populært sted. Er det litt ventetid så bare skriv dere opp på liste i baren og ta en spasertur oppover Markveien som er like rundt hjørnet. Trikk og buss stopper like ved, og man kan til og med spasere til Folketeateret dersom været og tiden tillater det.

    Her er link til stedet:

    http://www.delicatessen.no/

    Jeg må bare si at dette er alltid stedet jeg anbefaler i Oslo og har enda ikke hørt noe dårlig om maten!

    Legger også til at det er bydelsdager og bilfrie markedsdager på Grunerløkka på lørdag, så det er jo verdt en titt

    http://www.aktivioslo.no/partnere/birkelunden_marked/index.php

    Håper du får en koselig tur til Oslo!

    SvarSlett
  9. God tur til Oslo! Kos dere masse! Kan dessvere ikke hjelpe med tips.
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Hei Glede :)Ser at du er i Oslo nå og jeg håper dere fant fram til et bra hotell og noen spennende butikker! jeg har bestilt fint vær til i morgen så dere kan gjøre dere klare til en herlig dag i hovedstaden :)
    God tur videre :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...