onsdag 17. juni 2009

På blomsterslang

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært på epleslang... Kall meg gjerne pyse - det ligger bare ikke for meg...
Det nærmeste jeg kommer er nok å ha spist epler, pærer og plommer fra tante og onkels hage, våre nærmeste naboer i oppveksten. Kunne få dårlig samvittighet av det også jeg, det var jo ikke heeelt sikkert at vi hadde lov...

Da Herr Glede foreslo å ta med inn noen flotte syriner fra inngangspartiet på blokken, kunne jeg bare ikke si nei, for jeg må innrømme tanken har slått meg - de er jo så nydelige og lukter så godt. Så nå har vi altså vært på blomsterslang. Litt inspirert av deg kanskje, Marthe? ;)

Nå har de fått plass i en Finn Shjøll-vase, og sprer god lukt og skaper sommerstemning i stua. Og jammen skinner ikke sola også!

8 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Kjenner lukta helt hit :)

    SvarSlett
  2. Hehe, har samme fristelsa hver gang jeg går inn døra jeg også, ikke syriner, men noen herlige orange blomster!

    SvarSlett
  3. For en flott sommerstemning du har laget. Nydelig satt sammen.
    Hva er penere en hvite syriner?
    Jeg har alltid vært svak for hvite blomster.
    Og når de i tillegg har så god lukt.

    SvarSlett
  4. Så flotte syriner!
    Her er de ferdige å blomstre;)
    Har vært en del på epleslang i min barndom...spennende og litt skummelt..hihi
    Ha en fortsatt fin kveld;)
    Her er regnet kommet for fullt :(
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  5. Jeg faller for overskriften din. Det betyr at det vekker nysgjerrighet: ) Fin blogg du har

    SvarSlett
  6. hihi vi går på blomsterslang rett som det er, eller låner og glemmer levere tilbake..som vi sier.. ;) (sønnen liker ikke helt at vi tar andres bomster nemlig :-p)

    SvarSlett
  7. Tihi, så gøy at Herr Glede har tatt en liten "Marthe":) Men jeg kjenner meg så igjen i det du skriver først i innlegget også - jeg var så full av samvittighet når jeg var liten at det å gå på epleslang fortonet seg som rene banktyveriet. Kjente på den følelsen når jeg raidet syrinbuskene utenfor bygården vår også. Men jeg repeterte hele tiden til meg selv at "de har de bedre i stua mi enn like ved ringvei 2". Det gjelder bare å finne de rette argumentene;)

    Nyt syrinlukten, den er noe av det beste som finnes:)

    Og du, jeg tipper lammekjøttboller og olivenboller smaker helt nydelig sammen! Oj, oj, oj...

    Og enda en ting: bloggeKatrine var hos meg i går, og hun minnet meg på at jeg fikk en utfordring av deg for en tid tilbake. Det har jeg heeelt glemt. Jeg som elsker sånne fylle-ut-skoledagbok-ting! Den gleder jeg meg til å ta fatt på:)

    Ha en super dag Glede!!

    SvarSlett
  8. Jasså, så det er Herr Glede som oppfordrer deg til kriminalitet og drar deg ned i søla....? Hi-hi.... De blomstene kunne vel ingen ha motstått og er de utenfor blokka di er de vel litt dine også?!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...