mandag 12. mars 2012

Elle melle


Øredobber fra Snella og Petronella.

... det blir gjerne slik når man er på Raballer. Etter at Raballer la ut bilder på facebook av nyankomne varer på lørdag, fant vi ut at det passet bra med en liten bytur i dag. Vi skal snart ha barnedåp, og jeg måtte ha en ny kjole. Etter at vi flyttet hjem fra Trondheim, har jeg savnet det å ha oversikten over hvilke klær favorittbutikkene mine har til enhver tid - men nå har jeg skjønt at facebook kan hjelpe meg med det. Kjekt ja!


Raballer, som altså er min favorittbutikk over alle, har masse herlig dansk design. 
Jeg er spesielt glad i nûmph og rûtme.
Denne genseren og dette skjerfet fra nûmph fikk bli med hjem.



Og her er "dåpskjolen"! Haha..
Også den fra nûmph. Den er vel i årets farge tangerine..?
En fint smykke ble visst også med. Er så svak for stjerner.



Lille Glede fikk et herlig undertøyssett fra Molo i bygave. 
Også dette fra Raballer.



Og jammen ble det ikke litt klær på Herr Glede også.


Du har vel fått med deg at Raballer er en av dem som bidrar i mitt gavedryss her på bloggen?
 Hvis ikke, klikk her og bli med!!


Og apropos gavedryss, i dag fikk jeg endelig kjøpt rammer på to av trykkene jeg har kjøpt hos Petrified in pink. Hun bidrar med et valgfritt trykk i gavedrysset!


Rammene er kjøpt hos Claes Ohlson.


Dette trykket vant jeg faktisk i en give away på en annen blogg. Navn, fødselsdato, samt fødselssvekt og lengde på Lille Glede. En herlig gave til dåp, for eksempel. Jeg vet ikke om Petra lager disse trykkene lenger, men hun lager i alle fall navnetrykk, og det er et fint gavetips til konfirmasjon e.l. Jeg fikk laget et slikt til mitt søskenbarns konfirmasjon.


Og så plutselig et bilde av kafèkroken min. Oppå hylla står nemlig tre fine kopper jeg fant på Claes Ohlson til 19 kr per stykk. 




På bordet ligger forresten den nyeste utgaven av Mamma. Må bare få anbefale dere reportasjen om bursdagsfeiring, laget av Jeannette Lunde. Fantastisk fine og enkle tips! Jeg ble så inspirert altså!


I sofaen har jeg som mange av dere vet fine knapper fra Snella og Petronella. Endelig har Dromedar kommet til Kristiansund, og vi sikret oss litt goood kaffe før vi dro hjem.


God mandag til deg!




6 kommentarer:

  1. Så mange fine nyhter du viser frem! Den nye headeren er bare kul!
    Klemmer fra PiPa

    SvarSlett
  2. Oi oi - DET var et allsidig innlegg;)) Du skrudde opp forventningene mine i alle fall, for i morgen skal jeg til Kristiansund og Raballer jeg også:)) Får håpe de har litt varer igjen etter ditt besøk he he.... FOR noen herlige møbler du har - den sofaen var til å spise opp, gammel eller ny? Takk for sprudlende inspirasjon:))) Klem

    SvarSlett
  3. Hei igjen - svarer på spørsmåla dine her jeg:)Tingstuo er som du kan se litt hist og her i bloggen min en bruktbutikk/møtested i Todalen, på andre sida Vinjefjorden. I det gamle skolehuset i bygda holder jeg til - i stue/kjøkken/gang i "lærerboligen" Dette er jo et hobbyprosjekt for meg, derfor har jeg ikke faste åpningstider - både å skaffe brukte ting, gjøre dem rene og ev. lage noe av dem tar jo tid....:) Men; fra påske og utover har jeg åpent litt hver uke om jeg kan. Men; er det noen som har lyst å komme og jeg har tid kan vi gjøre avtaler egentlig når som helst. Akkurat nå er det litt golvreparering på gang, men ut i neste uke skal det etter plana være brukbart igjen:)) Kjempehyggelig om du har lyst å komme, jeg har alt mulig ting og tang, og de fleste som kommer finner noe de liker, gammel og ung:)) Bare si fra når du kan tenke deg en tur, og ta gjerne med deg fler:)) Klem fra Synøve (Du finner tlf.nr. på bloggen min:)( og takk for at du delte den nydelige historien om sofaen din - skjønner du er ekstra glad i den!)

    SvarSlett
  4. Så masse bra på en gang. Jeg har også Elle-Melle-øredobbene, de er så søte <3 Og kjolen din var veldig fin!

    SvarSlett
  5. Nydelige saker! Elsker knappene fra snella og petronella - de er så kule! Du er utrolig flink til å bruke farger, kler det gjør du også! Har lenge tenkt å ta en runde i Kristiansund, raballer, grotten og låvebutikken på Frei, men jeg har enda ikka kommet så langt. Nå frister det veldig kjenner jeg!
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Hei Glede!

    Må sniker jeg meg innom her å legger igjen en hilsen (må huske å legge igjen en på gavedrysset også, FOR et gavedryss!!!) Sitter her med skrivekurset jeg tar, men pc'n vil ikke samarbeide med Word, så da blir det en smugkikk på blogger så lenge;) Føler ikke at jeg har tid til blogging om dagen, det er syke barn, lite søvn og dårlig vær:/ Men snart er våren her, og energien kommer ve tilbake en eller annen gang den også:) Nok klaging fra meg, for WOW, så mye fint du har kjøpt:) Så deilig med en bytur. T-skjorten og skjerfet på første bildet var bare råkule! Ja, takk! Også var det gøy å se at barna våre har nesten lik fødselsvekt. To gram skilte mine frøkner, Mathea var 3658 og Anna var 3660:) Så der slo vi deg med tre og fem gram;)

    Nei, jeg får vel prøve å fikse word (i kveld bestiller jeg meg MAC!!) og komme meg tilbake til arbeidet. Men først en tur innom gavedrysset ditt;)

    Stor klem til deg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...