tirsdag 13. mars 2012

Endelig etasjefat!




Jeg har lenge ønsket å lage meg et etasjefat. Jeg bestemte meg imidlertid for å vente til jeg hadde den "perfekte" kombinasjonen av kopper.. Nå tror jeg at jeg har den! 
Kaffekoppen med tefat på bildet over, kommer fra barndomshjemmet til min kjære morfar, som døde da jeg var i tenårene. Da det nok aldri vil bli brukt til å drikke kaffe av, fant jeg ut at det ville passe fint inn i etasjefatet! Synd at det bare skal stå til pynt inne i et skap. Nå kommer jeg til å tenke på morfar hver gang jeg bruker det.


Dette glassfatet kjøpt på Kremmerhuset for mange år siden skal også få bli med "i det gode selskap"...


Dette søte likørglasset kjøpte jeg på en bruktbutikk for lenge siden, nettopp med tanke på å bruke det i et etasjefat. Endelig skal det få komme ut og frem fra skapet.


Så var det prikken over i èn som jeg har ventet på. Det fikk jeg til jul av bror Glede og kjæresten. Det er kjøpt på epla. Tenkte først at jeg skulle bruke det til å legge ringer og øredobber på, men så gikk det plutselig opp for meg at dette måtte bli "toppen" på etasjefatet. Fargen på rosene passer perfekt med fargen på kaffekoppen.


Og slik ble resultatet! Hva synes du?


Nå må jeg bare få limt det sammen, og da kommer det store spørsmålet. Vet det er flere av dere bloggere som har laget slike... Hvilket lim bør jeg bruke?


Gleder meg til å servere mat på dette.. Hmm.. Hva skal det være tro? Sjokolade... Grønnsaker og dip... Ost og kjeks.. Kaker.. :)

12 kommentarer:

  1. Det blir nok fint fat! Moro å ha noe som ingen har makent til :)

    SvarSlett
  2. Jeg kan nok desverre ikke hjelpe deg med type lim, men fy søren så fint det ble!! Hjelpemeg.. Kombinasjonen er jo perfekt! Du gjorde det lurt i å vente tydeligvis ;) Håper du har en finfin tirsdag! Du er så fin :)

    SvarSlett
  3. Å herreguuuud så stilig! Fantastisk god idé, som jeg aldri har hverken sett eller tenkt på før! Gratulerer med et fantastisk etasjefat!

    SvarSlett
  4. Så utrolig flott, og så er du alene om det :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint etasjefat... nydelig rosa farge...

    Dette får du mye glede av =)

    Ønsker deg en fin kveld

    kerstin

    SvarSlett
  6. Åååå så stilig!! Elsker at du har brukt en kaffekopp også, det har jeg ikke sett før - tøft!
    Og så fine farger i tillegg da!
    sv: jo kanskje vi treffes i morgen men er litt usikkert enda, Oda har nemlig litt feber serru.
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Spennende prosjekt, jeg er i startgropa jeg også , har til og med kjøpt lim men lagt det ett eller annet sted jeg ikke husker.....:( - så jeg kan ikke hjelpe deg med tips før jeg har funnet limet og prøvd....he he:) Ble ellers et plagg på meg hos Raballer i går også, men fikk det så travelt at jeg ikke kunne prioritere prøving - så her ble det topp med ugle på magen, DET blir nok en høydare for en dame i min alder:))))) Klem og nyt onsdagen, det blåser i alle fall ikke:)

    SvarSlett
  8. selvfølgelig må det serveres sjokolade på fatet!!
    har sett mange varianter av slike selvlagde fat, men dette var VIRKELIG flott!
    det fatet med figuren på toppen gjorde det helt perfekt!

    SvarSlett
  9. Elisabeth v/Mio's Skattekiste19. juli 2012 kl. 14:27

    Gflex-lim limer det meste, så det må passe til dette. Om du ikke allerede er ferdig med kakefatet? :) Flott blir det :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...