mandag 26. mars 2012

Nå blir det bakelsfest!


Jeg vant! Jeg meldte meg inn i Matbloggsentralen tidlig i forrige uke, og ble med på vaffelutfordringen. I går kveld satt jeg nesten pal og fulgte med, da jeg så at jeg kanskje kunne bli stemt videre til "finalen". Kjempegøy å bli 1 av de 10 - takk til alle som stemte. Men det aller, aller morsomste var at 


Eller som jeg sa til Herr Glede: "Vi vant!" Han er nemlig husets bakels- og grætekspert, så som regel er det han som fikser akkurat det. Vaffeljernet vårt er klart for utskifting, for som dere kanskje ser på bildet over, steker det ujevnt. Det passer med andre ord utmerket at premien er et vaffeljern fra Wilfa!! Hurra!! Takk til sponsoren og Matbloggsentralen.

Her er begrunnelsen:

Mange flott bidrag. Vi falt for bakels og græt: Her forenes to norske tradisjoner med både vaffel og grøt. Det gleder sikkert store og små. For øvrig er det hyggelig at familieoppskrifter lever videre, her med referanse til mormor. Dette liker vi. 

En spesiell takk til mormor, som lærte oss den beste oppskrifta på græt. Skulle ønske du kunne fått med deg dette, tror du hadde syntes at det var skikkelig artig!

Nå blir det bakelsfest i Svingen!

P.S Gleder meg til neste utfodring. Dette var gøy!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer!!!
    Å græt å bakels som e så gått! :)

    SvarSlett
  2. Så gøy:) Gratulerer kjempe masse med seieren:) I går ble det laga græt her etter oppskrifta nå Ida Jælå:) Linket til deg på min blogg:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  3. Hipp hurra - gratulerer med vinnerlykken!:)
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Grattis!! Suksess med bakels å græt!
    :)
    Takk for kaker idag, vart sigen på træninga... ;)

    SvarSlett
  5. Gratuler kristin!!!!
    Så artig altså:-D Vi slår et slag for tradisjoner og lokale matretter, vet du !! Dette var topp ja!!
    Egentlig skulle vi vært enda flinkere til å formidle slike ting på bloggene... flink du;-)
    K

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...