mandag 26. mars 2012

Glimt fra en stor dag



I går var MiniGledes store dag.
Her er forretten. Vimplene laget jeg etter å ha blitt inspirert av dette innlegget. Washi-teipen kjøpte jeg hos anma. De har bra utvalg i teip og masse annet kult.


Tok visst ikke bilder av hovedretten, men da serverte vi Stifado med elgkjøtt, ris, gresk salat og hjemmebakt loff.


Hadde jo planer om å ta bilder av de ferdigdekkede bordene, men det ble visst glemt oppi alt det andre.



Svart, blått og stjerner...


Jordbærmoussekake

Ble egentlig ganske fornøyd med denne kaka, om jeg skal si det selv (jeg er ikke akkurat viden kjent som noen dreven kakebaker). Oppskriften fant jeg her. Det er en sjokoladebunn inni ostemassen. Det skal egentlig være pasjonsfruktpurè i, men jeg laget purè av jordbær i stedet (kjørte dem i stavmikseren rett og slett), og det gikk helt fint.



Snille gjester hadde med seg nydelige kaker! De kanelsnurrene der er "beryktet" og smelter på tunga...! Kanskje jeg skal spørre "bakeren" om å få lage et eget innlegg om dem..!?


Dette bildet tok jeg visst etter at gjestene hadde dratt... Det blir en spesiell stemning da, når det blir helt stille i huset og nesten nedbrente lys, samt halvfulle kopper, står igjen på de flekkete hvitdukene.


Fikk laget noen enkle vimpelrekker av gavepapir, og svart-hvite snorer kjøpt samme sted som teipen.



Hurra for MiniGlede! 


Disse fantastisk fine eskene med "dåpssjokolade" er bestilt hos Sjokoladegleder/Choco Plaisir. Posten brukte dessverre for lang tid på å frakte dem hit, men vi tenker å sende litt sjokolade til gjestene som takk for en finfin dag. Jeg har ikke smakt på dem enda (er fullstappet av kaker..) - men jeg har smakt dem før og de er garantert helt nydelig


* Fikk du lyst til å smake? *

Husk at du kan vinne ei eske med sjokolade (og kaffe) herfra i mitt stooore gavedryss! Bli med i trekningen ved å legge igjen en kommentar her.


Ranunkler, selvfølgelig...


***

Tusen takk til dere som stemte på meg i Matbloggsentralens vaffelutfordring

Jeg gikk videre (HIPP HURRA), og venter nå i spenning på å få vite hvem som vinner premien fra Wilfa...

6 kommentarer:

  1. Hva slags kake er det som er helt oppe i venstre hjørnet? "bak" den bløtkaka..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linn Tove! Jeg svarer her, for jeg kan ikke se hvor jeg skal legge igjen kommentar på bloggen din... Kaka du spør om, er min tantes mokkakake. Har ikke oppskrifta, men om du vil, kan jeg alltids spørre tante. :)

      Slett
  2. Så flott ramme du har laget rundt en spesiell dag. Jeg er midt i planleggingen av navnefest for mi' lille tulle og ble veldig inspirert av dine ideer. Skal garantert pynte ostekaka med minivimpler med navnet hennes.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder og nydelig pynt - gratulerer så mye med overstått dag Preben og resten av familien:)
    Klikket meg videre for å finne ut hva stifado er - jøss så deilig det så ut!! Det må vi prøve, kanskje i helga tro?:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Hurra for miniglede!! :) Det ser ut som en kjempe fin dag (får jo vann i munne bare ved å se på bildene av alle de lekre kakene), med så fin pynt! Liker spesielt godt vimplene rundt omkring :) Du er inspirerende, som alltid!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...