torsdag 1. mars 2012

Karse =


Lukten og synet av karse = påskekriblinger for meg! Og nå er det snart påske!!
Lille Glede og Herr Glede har sådd karse i flere skåler, også i "Glede"-skåla. Veldig morsomt for barn, siden det gror så utrolig fort. Man kan jo se forskjell fra morgen til kveld! Herr Glede har også gjort et forsøk på å få frem litt gåsunger, men det ser ikke ut til at de kommer. 

Hva gir deg påskekriblinger?

God fredag!

ObsObs! Snart skjer det spennende ting her på bloggen. Følg med!


6 kommentarer:

  1. Enig! Karse er ordentlig påskestemning for meg også! Også lukter det så godt!!;)
    Egentlig gjør fargen GULT det samme for meg, den rooper påske.
    Ha en fin fredag.
    Hilde

    SvarSlett
  2. Jeg får også påskekribling av karse! Og snø som smelter og de første timene ute på verandaen hjemme med mamma, te og bok. <3 Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Når det drypper fra taket og sola varmer, da får jeg påskekribling:)
    Å du de skålene var jo sååå søte da:)

    Ønsker deg en fin kveld:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  4. Takk for supertips!! Nå vet jeg hva vi skal gjøre med Mathea i morgen. Karse it is! Herlige barndomsminner med overvåking av disse merkelige tingene som vokste på bomull. Gleder meg til å se hva du finner på her inne;)

    GOD HELG!!

    SvarSlett
  5. For det første; så utrolig fine skåler! Med fine ord :) de falt jeg pladask for! Hvor får man tak i slike herligheter?
    Og for det andre; bare ordet karse skaper fine, nostalgiske minner.Jeg kjenner lukten her jeg står. Så utrolig fint å ta vare på slike tradisjoner. Kan tenke meg lilleglede er en god, hjelpende hånd?
    For det tredje (skal det skje); spennende saker sier du?! Spennende!! :)

    Fjerde og siste; påske for meg. Er bål og grille pølser. Marsipan. Gult. Sol. Smelting av snø. Kalde rumper (etter å ha sittet rundt bålet). Hytta. Ganske så fint :)

    Håper du får en strålende lørdag, fineste Glede!

    SvarSlett
  6. Å, ja, karse, det er vår og påske! Sol, karse, gule og grønne små pynteting, det er ting som gir meg påskekriblinger. Fortsatt god helg! Klem fra Anne

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...