lørdag 21. mars 2009

Bananas med ananas...

Her i huset eeelsker vi fersk ananas, og for tiden spiser vi flere i uken. Frukt og grønt er jo sunt, men bare av nysgjerrighet (min store drøm er å bli ernæringsfysiolog), googlet jeg ananas for å se hva jeg fant... Og jeg tror nok ikke vi kommer til å spise mindre ananas fremover, for å si det sånn. Bare se her!!

Selv om det smaker søtt, er det faktisk kalorifattig!!
(86 prosent vann, 12 g karbohydrater - og gir omkring 221 kJ per 100 gram spiselige vare)

God kilde til A- og C-vitamin (C-vitamin er en viktig antioksidant..)

Stimulerer og letter fordøyelsen av mat

Betennelsesdempende og sårlegende

Kan være apetittskjerpende

Kilde; http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.4602132



I tillegg må jeg føye til at den etter min mening er av de få fruktene som er like god hele året! Nå skal jeg etterhvert sige ned i sofan med nettopp fersk ananas og hele tre magasiner som ligger og venter på meg...! Henne sender ut gratis blad til gamle abonennter i forbindelse med sitt jubileum. En hyggelig overraskelse å finne i postkassen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...