onsdag 11. mars 2009

Stekt ris med grønnsaker!

En ny favoritt! Gikk på butikken i dag uten noe plan om hva vi skulle ha til middag. Fant et gratismagasin med oppskrifter, og ble fristet av denne; stekt ris med grønnsaker.

400 gram ris
4 ss østerssaus
2 ss soyasaus
2 egg
olje til steking
vårløk
løk
paprika
gulrot
aspargesbønner
frisk ingefær
hvitløk
salt og pepper
Visp eggene. Varm opp olje i wokpannen, hell i eggene og rør. Bland inn ingefær og hvitløk. Tilsett ferdigkokt ris og grønnsaker (disse woket jeg på forhånd). Rør inn sausene, smak til med salt og pepper.

Dette stativet for kjøkkenredskaper kjøpte jeg da jeg flyttet på hybel, og det har fulgt meg siden. Har brukt det mye! Husker fortsatt at heimkunnskapslæreren min sa "man skal jo ikke koke redskapene sammen med maten, vet du".


Herr Glede; "Tusen takk for mat, det smakte aldeles nydelig!"

1 kommentar:

  1. Åh, det ser deilig ut! Velbekomme!
    Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...