torsdag 19. mars 2009

Evig optimist!

Jeg innser at jeg var litt for optimistisk da jeg la ut innlegg i går kveld, med forespørsel om å dele din favorittoppskrift med meg, slik at jeg fikk noen ideer til middag i kveld. Litt typisk meg. :) Tusen takk til Åse Marit som kom med et bidrag! Da ble jeg glad! Om jeg ikke prøver ut oppskriftene i kveld, så gjør jeg det nok siden. MEN - jeg gir ikke opp så lett.

Nå lager jeg en "etikett" som heter "Din favorittoppskrift". Oppfordrer alle som får lyst, til å legge igjen sin favoritt, så vil jeg prøve ut noen av oppskriftene etterhvert! Kanskje vil det bli en premie på noen innimellom!? Jeg elsker å prøve ut nye oppskrifter, og det er alltid morsomt å prøve noe som andre kan anbefale! Kanskje inspirerer du ikke bare meg, men også noen andre. Husk; delt glede er dobbelt glede..

2 kommentarer:

  1. Er veldig matglad sjølv om går ofte rundt og grubler på kva eg skal lage til helga..Fann ei oppskrift på ein kjempegod kremet pastasalat på nettet for litt sidan:

    http://cs.klikk.no/Cs2008/MatOgDrikke/Oppskrift/Recipe.aspx?id=10245408&search=kremet+pastasalat

    Eg laga ikkje pestoen sjølv, men kjøpte ferdig og kutta ut kyllingen og hadde varme horn med ost og skinke og ein grønn salat til, i staden. Her er det fritt valg.

    Ellers kan eg anbefale ein annleis "gryterett" med kjøttdeig, løk, champingong, mais, to pk Holydagdipp- pulver og ein pk matfløte. Steik kjøtt og grønnsaker, hell over pulver og fløte og kok nokre minutt. Server med pasta, grønn salat og rundstykker til.
    Gryteretten er ikkje tidkrevende og avansert..men funker veldig godt når det skal gå litt fort!

    Åse Marit

    SvarSlett
  2. Hei! Her skal du få oppskriften på Verdens Beste Ostekake fra meg (rund form, 28 cm):

    BUNN

    250 g kjeks (Digestive er best!)

    150 g smelta smør (f.eks. setersmør, IKKE Melange!)

    2 ss sukker

    - kjeksene smuldres og blandes med smelta smør og sukker



    FYLL

    3 dl fløte

    125 g melis

    1 beger lettrømme

    2 pk Philadelfiaost (naturell)

    1 pk sitrongele (lages med 2,5 dl vann)

    - Pisk krem og melis, bland i rømme, ost og avkjølt gele. Helles over den avkjølte bunnen og settes i kjøleskap til kremen er stivnet.



    TOPPING

    1 pk valgfri gele (4 dl vann) – helles over kaken når geleen begynner å stivne.

    Om ønskelig kan geleen blandes med frosne bær. Den blir da straks avkjølt og stivner fort. Trenger ei ekstra ss sukker om en tilsetter bær. LYKKE TIL.

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...